Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Japonská skulptura pohledem kurátorky a arteterapeuta

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F10%3A00011721" target="_blank" >RIV/60076658:12410/10:00011721 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Japonská skulptura pohledem kurátorky a arteterapeuta

  • Popis výsledku v původním jazyce

    První část příspěvku je věnována postupům a pravidlům, která se používají k zpřístupnění výtvarných děl v muzeích výtvarného umění a souvisejí s taktilním vnímáním. K nim patří haptizace a tyflografika. Autorka představuje soubor praxí ověřených přístupů. Hmatové výstavní projekty se pod společenským tlakem a s podporou legislativy stávají integrální součástí prezentace kulturního dědictví paměťových institucí a jako takové budou očekávány i většinovou veřejností. Hmatová expozice mimo jiné nabízí vidícímu publiku příležitost znovuobjevit a přehodnotit význam ?zapomenutého smyslu?, jakým je hmat. Druhá část je věnována předvedení doprovodného pořadu pro návštěvníky se zrakovým nedostatkem. Tématem byla ženská figurína z období Džómón. Práci v ateliérupředchází interpretační vstup, v němž jsou návštěvníci seznámeni s pojmem stylizace ve výtvarném umění a je vysvětlena úloha dekorativního prvku v asijském umění. Po prohlídce díla následuje výtvarná práce v ateliéru technikou hmatového m

  • Název v anglickém jazyce

    A Japanese sculpture seen through the eyes of the custodian and the art therapist

  • Popis výsledku anglicky

    The first part of the paper is dedicated to methodological procedures and rules such as ?haptization? and ?typhlo-graphics? used to make artworks in art museums accessible and to deal with perception by touch. The authors present the practices of verified approaches. By-touch exhibition schemes launched under social pressure and supported by legislation become an integral part of presenting the cultural legacy of ?memory? institutions and will be seen as such by the general public. A by-touch exhibitionoffers the sighted public, among others, a chance to rediscover and reassess the meaning of the ?forgotten sense? of touch. The second part presents an accompanying program for visually impaired visitors. The theme of this program was a female figure from the Jomon period (Japan). The studio work is preceded by interpretive input, which acquaints visitors with the term ?stylization? in art and explains the role of the decorative element. The inspection of the artwork is followed by stud

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zprostředkování umění znevýhodněným skupinám

  • ISBN

    978-80-210-5403-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    PF MU

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku