Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

 Application of a creative approach by building spatial mechanical models in a microworld of dynamic geometry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F10%3A00011734" target="_blank" >RIV/60076658:12410/10:00011734 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

     Application of a creative approach by building spatial mechanical models in a microworld of dynamic geometry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with a project of modelling simple mechanisms in spatial dynamic geometry software Cabri 3D within a preparatory course for in-service mathematics teachers. The research was to investigate whether the learners were able to leave traditional mathematics teaching approach in order to learn geometry through creating animated models. Three ways of creating computer animation are shown onwards, as well as the principle of a motion in dynamic figure using knowledge of geometry acquired previously is explained. Four difficulty levels of used motion mechanism in a created figure are described. And other experiences referring to the advantages and the difficulties of this activity are commented.

  • Název v anglickém jazyce

     Application of a creative approach by building spatial mechanical models in a microworld of dynamic geometry

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with a project of modelling simple mechanisms in spatial dynamic geometry software Cabri 3D within a preparatory course for in-service mathematics teachers. The research was to investigate whether the learners were able to leave traditional mathematics teaching approach in order to learn geometry through creating animated models. Three ways of creating computer animation are shown onwards, as well as the principle of a motion in dynamic figure using knowledge of geometry acquired previously is explained. Four difficulty levels of used motion mechanism in a created figure are described. And other experiences referring to the advantages and the difficulties of this activity are commented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Rozvíjení matematické gramotnosti v základním vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Constructionist approaches to creative learning, thinking and education: lessons for the 21st century, proceedings Constructionism 2010

  • ISBN

    978-80-89186-65-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Komenského univerzita

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Paris

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku