Application of a creative approach by building spatial mechanical models in a microworld of dynamic geometry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F10%3A00011734" target="_blank" >RIV/60076658:12410/10:00011734 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Application of a creative approach by building spatial mechanical models in a microworld of dynamic geometry
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with a project of modelling simple mechanisms in spatial dynamic geometry software Cabri 3D within a preparatory course for in-service mathematics teachers. The research was to investigate whether the learners were able to leave traditional mathematics teaching approach in order to learn geometry through creating animated models. Three ways of creating computer animation are shown onwards, as well as the principle of a motion in dynamic figure using knowledge of geometry acquired previously is explained. Four difficulty levels of used motion mechanism in a created figure are described. And other experiences referring to the advantages and the difficulties of this activity are commented.
Název v anglickém jazyce
Application of a creative approach by building spatial mechanical models in a microworld of dynamic geometry
Popis výsledku anglicky
The article deals with a project of modelling simple mechanisms in spatial dynamic geometry software Cabri 3D within a preparatory course for in-service mathematics teachers. The research was to investigate whether the learners were able to leave traditional mathematics teaching approach in order to learn geometry through creating animated models. Three ways of creating computer animation are shown onwards, as well as the principle of a motion in dynamic figure using knowledge of geometry acquired previously is explained. Four difficulty levels of used motion mechanism in a created figure are described. And other experiences referring to the advantages and the difficulties of this activity are commented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Rozvíjení matematické gramotnosti v základním vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Constructionist approaches to creative learning, thinking and education: lessons for the 21st century, proceedings Constructionism 2010
ISBN
978-80-89186-65-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Komenského univerzita
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Paris
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—