Matlab-The powerfull Tool for Education of Mathematics and Geometry in Mathematical Teaching.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F99%3A00001001" target="_blank" >RIV/00216275:25410/99:00001001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Matlab-The powerfull Tool for Education of Mathematics and Geometry in Mathematical Teaching.
Popis výsledku v původním jazyce
Limiting factor of the sstems for doing of mathematics by computer such as Matlab is their focus on work with static figures and lesserstress to dynamics (animation). This is but dominating feature of another kind of software, often called dynamic geometry (Gabri geometri, Geometrew Sketchpad). Dynamic geometry software on the other hand have limited ability to perform analytical calculations (to give formulas of less common curves and similar calculations). Consequently we will combine the use of Matlab while working with Gabri geometry. Alternatively we can show some samples of using Matlab in exploation of factual sets and othe problems.
Název v anglickém jazyce
Matlab-The powerfull Tool for Education of Mathematics and Geometry in Mathematical Teaching.
Popis výsledku anglicky
Limiting factor of the sstems for doing of mathematics by computer such as Matlab is their focus on work with static figures and lesserstress to dynamics (animation). This is but dominating feature of another kind of software, often called dynamic geometry (Gabri geometri, Geometrew Sketchpad). Dynamic geometry software on the other hand have limited ability to perform analytical calculations (to give formulas of less common curves and similar calculations). Consequently we will combine the use of Matlab while working with Gabri geometry. Alternatively we can show some samples of using Matlab in exploation of factual sets and othe problems.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BA - Obecná matematika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
1999
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The fourht International Conference on Technology in Mathematics Teaching
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
—
Název nakladatele
University of Plymouth, UK
Místo vydání
Plymouth, UK
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—