DYNAMIC GEOMETRY ENVIRONMENTS AS COGNITIVE TOOL IN MATHEMATIC EDUCATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F15%3A43873861" target="_blank" >RIV/70883521:28140/15:43873861 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.jtie.upol.cz/artkey/jti-201502-0005_PROSTREDI_DYNAMICKE_GEOMETRIE_JAKO_KOGNITIVNI_NASTROJ_V_MATEMATICKEM_VZDELAVANI.php?l=en" target="_blank" >http://www.jtie.upol.cz/artkey/jti-201502-0005_PROSTREDI_DYNAMICKE_GEOMETRIE_JAKO_KOGNITIVNI_NASTROJ_V_MATEMATICKEM_VZDELAVANI.php?l=en</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2015.017" target="_blank" >10.5507/jtie.2015.017</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DYNAMIC GEOMETRY ENVIRONMENTS AS COGNITIVE TOOL IN MATHEMATIC EDUCATION
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper we deal with a possibility of the application of dynamic and interactive geometry software in the mathematics teaching at our schools. We offer their brief characteristics and describe their integration among cognitive computing technologies. The greater attention is paid to GeoGebra Software in order to show its specific use as a cognitive tool. We describe the importance and the role of dynamic geometry programs in the discovery of new knowledge by the experimentation and manipulation ofthe interactive construction. Each phase of this process we generally define and then illustrate with a specific example.
Název v anglickém jazyce
DYNAMIC GEOMETRY ENVIRONMENTS AS COGNITIVE TOOL IN MATHEMATIC EDUCATION
Popis výsledku anglicky
In this paper we deal with a possibility of the application of dynamic and interactive geometry software in the mathematics teaching at our schools. We offer their brief characteristics and describe their integration among cognitive computing technologies. The greater attention is paid to GeoGebra Software in order to show its specific use as a cognitive tool. We describe the importance and the role of dynamic geometry programs in the discovery of new knowledge by the experimentation and manipulation ofthe interactive construction. Each phase of this process we generally define and then illustrate with a specific example.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
45-54
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—