Možnoti zvyšování názornosti, efektivity a kvality výuky matematiky využitím kognitivních technologií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F07%3A63505947" target="_blank" >RIV/70883521:28140/07:63505947 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnoti zvyšování názornosti, efektivity a kvality výuky matematiky využitím kognitivních technologií
Popis výsledku v původním jazyce
Tato disertační práce je zaměřena na výzkum implementace a využití kognitivních technologií v hodinách matematiky na středních školách.V teoretické části jsou stručně představeny kognitivní technologie z hlediska jejich rozdělení v matematice včetně uvedení základních aspektů jejich užití (psychologické, pedagogické, kurikulární). Je zde charakterizován také současný stav v začleňování kognitivních technologií do výuky matematiky,vliv jejich užití na práci učitele a jsou definovány zásadní překážky v jejich integraci do výuky. Následuje přehled programových prostředí dynamických geometrických systémů, přičemž zvláštní pozornost je věnována nejrozšířenějšímu produktu z této oblasti, softwaru Cabri Geometrie. V této souvislosti je zmíněno kvalitativně nové pojetí výuky geometrie, které se v poslední době začíná uplatňovat i na našich školách (interaktivní a dynamická geometrie,investigativní geometrie).V části věnované pedagogickému výzkumu je podrobně popsána struktura, organizace a usp
Název v anglickém jazyce
Possibilities for more illustrative, more effektive and more quality teaching mathematics with the cognitive technologies
Popis výsledku anglicky
The thesis focuses on the implementation and use of cognitive technologies in mathematics lessons at grammar schools. Its theoretical part briefly introduces cognitive technologies and presents their differences in mathematics and basic aspects of theiruse (psychological, pedagogical, curricular ). It characterises the current situation in integrating cognitive technologies into the teaching of mathematics and their impact on the work of teachers. It also defines fundamental barriers to this integration. Furthermore, it presents programming environments of several dynamic geometric systems with the stress on the most widespread product in this area - Cabri Geometry. In this context the thesis examines a qualitatively new approach to teaching geometry,which is now starting to be used at our grammar schools (interactive and dynamic geometry, investigative geometry).The practical part of the thesis deals with pedagogic research. It describes in detail the structure and organisation of t
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
BA - Obecná matematika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů