Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creative Use of Dynamic Mathematical Environment in Mathematics Teacher Training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43904194" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43904194 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-86909-0_10" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-86909-0_10</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-86909-0_10" target="_blank" >10.1007/978-3-030-86909-0_10</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creative Use of Dynamic Mathematical Environment in Mathematics Teacher Training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter presents a real experience of the utilisation of computer algebra and dynamic geometry systems equipped with the means of automated theorem proving and the analysing of geometric constructions in preparation for prospective mathematics teachers of lower and upper secondary schools. Using examples from geometry, based on historical problems, we show specific educational procedures utilising the environment of mentioned software, providing users with feedback that leads them in their independent creative work. The result of this work can be both a dynamic geometric model of the respective phenomenon and, if it is feasible, a physical model.

  • Název v anglickém jazyce

    Creative Use of Dynamic Mathematical Environment in Mathematics Teacher Training

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter presents a real experience of the utilisation of computer algebra and dynamic geometry systems equipped with the means of automated theorem proving and the analysing of geometric constructions in preparation for prospective mathematics teachers of lower and upper secondary schools. Using examples from geometry, based on historical problems, we show specific educational procedures utilising the environment of mentioned software, providing users with feedback that leads them in their independent creative work. The result of this work can be both a dynamic geometric model of the respective phenomenon and, if it is feasible, a physical model.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Mathematics Education in the Age of Artificial Intelligence

  • ISBN

    978-3-030-86908-3

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    "213–230"

  • Počet stran knihy

    450

  • Název nakladatele

    Springer, Cham

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly