Creative Use of Dynamic Mathematical Environment in Mathematics Teacher Training
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43904194" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43904194 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-86909-0_10" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-86909-0_10</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-86909-0_10" target="_blank" >10.1007/978-3-030-86909-0_10</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Creative Use of Dynamic Mathematical Environment in Mathematics Teacher Training
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter presents a real experience of the utilisation of computer algebra and dynamic geometry systems equipped with the means of automated theorem proving and the analysing of geometric constructions in preparation for prospective mathematics teachers of lower and upper secondary schools. Using examples from geometry, based on historical problems, we show specific educational procedures utilising the environment of mentioned software, providing users with feedback that leads them in their independent creative work. The result of this work can be both a dynamic geometric model of the respective phenomenon and, if it is feasible, a physical model.
Název v anglickém jazyce
Creative Use of Dynamic Mathematical Environment in Mathematics Teacher Training
Popis výsledku anglicky
This chapter presents a real experience of the utilisation of computer algebra and dynamic geometry systems equipped with the means of automated theorem proving and the analysing of geometric constructions in preparation for prospective mathematics teachers of lower and upper secondary schools. Using examples from geometry, based on historical problems, we show specific educational procedures utilising the environment of mentioned software, providing users with feedback that leads them in their independent creative work. The result of this work can be both a dynamic geometric model of the respective phenomenon and, if it is feasible, a physical model.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Mathematics Education in the Age of Artificial Intelligence
ISBN
978-3-030-86908-3
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
"213–230"
Počet stran knihy
450
Název nakladatele
Springer, Cham
Místo vydání
Cham
Kód UT WoS kapitoly
—