Prostorová dostupnost zastávek MHD v Českých Budějovicích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F10%3A00012758" target="_blank" >RIV/60076658:12410/10:00012758 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prostorová dostupnost zastávek MHD v Českých Budějovicích
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika pro hodnocení prostorové dostupnosti zastávek MHD v Českých Budějovicích byla vytvářena pomocí extenze Network Analyst a Spatial Analyst v programu ArcView 9.2.. Zmíněné nástroje umožňují sofistikované vyjádření prostorové dostupnosti zastávek MHD, jednak v podobě použití metody tzv. bufferů (metoda obalových zón) a jednak pomocí vymezení tzv. izolinií (metoda spojování míst se stejnou vzdálenostní/časovou dostupností). Z tohoto důvodu bylo přistoupeno k vytvoření izolinií, které lze definovatjako spojnice míst se stejnou vzdáleností z výchozího bodu. Výhodou izolinií je především respektování všech bariér daných prostředím k překonání vzdáleností. Vymezeny tak byly izolinie kolem všech zastávek v systému MHD ve vzdálenosti 400 m a 800 m. Vyjádřena by tak měla být dostupnost všech zastávek ve zhruba pětiminutové (komfortní) a desetiminutové (základní) docházkové vzdálenosti. Pro konstrukci izolinií dostupnosti byla využita zdrojová data o vedení chodníků, místních a účelových
Název v anglickém jazyce
Spatial accessibility of urban mass transport in the city of České Budějovice.
Popis výsledku anglicky
The methodology for assessing the availability of space at bus stops Czech Budejovice was created by extension Network Analyst and Spatial Analyst in ArcView 9.2. These tools enable sophisticated spatial expression of the availability of bus stops, as well as using a method known as buffers (method of packaging areas), and secondly by defining so-called contour lines (method of joining sites with the same distance / time availability). For this reason, proceeded to create contour lines that can be defined as a line connecting points with equal distance from the starting point. The advantage of contour lines is to respect all barriers of the environment to overcome distance. Were defined as iso-lines around all the stops in the public transport system in the 400 meter and 800 m. The terms would be available to all stops in about a five minute (comfort) and a ten (basic) walking distance. For the construction of isolines of availability has been the source data used for pavement manageme
Klasifikace
Druh
N<sub>map</sub> - Specializovaná mapa s odborným obsahem
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Mapa1
Číslo předpisu
—
Technické parametry
Smlouva s mětem České Budějovice o využívání mapy
Ekonomické parametry
Optimalizace a zvýšení efektivity systému MHD
Označení certifikačního orgánu
—
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy