Prostorová dostupnost zastávek veřejné linkové dopravy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F10%3A86080219" target="_blank" >RIV/61989100:27350/10:86080219 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prostorová dostupnost zastávek veřejné linkové dopravy
Popis výsledku v původním jazyce
Podíl využití individuální dopravy kontinuálně v podmínkách České republiky roste, ale cestování veřejnou hromadnou dopravou je stále velmi důležitý dopravní mód. Dostupnost dopravní sítě je považován za významný limitující faktor při využívání tohoto způsobu dopravy. Tento článek popisuje situaci v dostupnosti zastávek ve třech krajích České republiky. Mezi tyto kraje patří Ústecký kraj, Moravskoslezský kraj a kraj Vysočina. Dostupnost zastávek je hodnocena nad uliční sítí a to ze dvou pohledů. Tím prvním je konstrukce regionů obslužnosti okolo jednotlivých zastávek a to podle jejich typu dopravy (vlak, autobus), což může pomoci při lokalizování oblastí s nedostatečně hustou sítí zastávek. Tato situace bude porovnána s regiony obslužnosti, které jsouzkonstruovány pouze nad tzv. aktivními zastávkami, které mají významnou úlohu pro regionální dopravní obslužnost. Druhým krokem zkoumání je dostupnost zastávek z budov v krajích a to podle typu využití jednotlivých budov. Bude tak porovná
Název v anglickém jazyce
Spatial accessibility of public transport stops
Popis výsledku anglicky
The rate of individual transport usage is continuously rising in the Czech Republic, but public transport is still very important way of travelling. Accessibility of transport network is one of public transport limiting factors. This paper should describe the situation in walking accessibility in three Regions of the Czech Republic. There are the Usti Region, the Vysocina Region and the Moravian-Silesian Region. Stop accessibility will be evaluated under street network from two points of view. The firstis service areas construction around particular stops based on transport type (train, bus) what can help with localization of insufficiently stop density. This situation will be compared with service areas of active stops, which have strong importance for regional transport services. The second point of view is the accessibility of particular stops from buildings in the Regions based on type of use. That means it will be compared walking distances to the nearest bus or train stop, event
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
50 let geografie na Přírodovědecké fakultě UP v Olomouci : sborník příspěvků z konference
ISBN
978-80-244-2493-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
351-366
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
11. 6. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—