Vedení cyklistických komunikací v oblasti zastávek veřejné autobusové dopravy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F04%3A06104159" target="_blank" >RIV/68407700:21260/04:06104159 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cycling Communications Proposals in Public Mass Transport Bus-stops Areas
Popis výsledku v původním jazyce
The self-contained problem relating to cycling transport, above all in cities, is collision between cyclists and passengers of public mass transport in bus-stops areas. Proposal of network communications for cyclists in Czech towns avoid points of publicmass transport stops generally, nevertheless there exist for this problems recommended solutions, that depends on situating of cycling communication - either on carriageway or on sidewalk. Above mentioned interactions are evaluated partly in dependenceon density of waiting passengers in bus-stop area and partly in dependence on intensity of public transport service and turnover of its passengers. The results of these observations are below completed by investigation among cyclists as well as waiting passengers, who reflected towards preferences of particular above-mentioned types of proposals of cycling communications in bus-stop areas from their point of view.
Název v anglickém jazyce
Cycling Communications Proposals in Public Mass Transport Bus-stops Areas
Popis výsledku anglicky
The self-contained problem relating to cycling transport, above all in cities, is collision between cyclists and passengers of public mass transport in bus-stops areas. Proposal of network communications for cyclists in Czech towns avoid points of publicmass transport stops generally, nevertheless there exist for this problems recommended solutions, that depends on situating of cycling communication - either on carriageway or on sidewalk. Above mentioned interactions are evaluated partly in dependenceon density of waiting passengers in bus-stop area and partly in dependence on intensity of public transport service and turnover of its passengers. The results of these observations are below completed by investigation among cyclists as well as waiting passengers, who reflected towards preferences of particular above-mentioned types of proposals of cycling communications in bus-stop areas from their point of view.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
10th World Conference on Transport Research - abstract book
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
141-142
Název nakladatele
ITU
Místo vydání
Istanbul
Místo konání akce
Istanbul
Datum konání akce
4. 7. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—