Vzájemné konflikty cyklistů a cestujících v prostoru zastávek MHD
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F04%3A06104145" target="_blank" >RIV/68407700:21260/04:06104145 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzájemné konflikty cyklistů a cestujících v prostoru zastávek MHD
Popis výsledku v původním jazyce
Prostory, kde vede cyklistická komunikace kolem zastávek hromadné dopravy, bývají nejnebezpečnější, neboť tohoto místa se zpravidla chodec snaží rychle dosáhnout. Poloha zastávky MHD a cyklistické komunikace je závislá na intenzitě cyklistického provozu,peážním intervalu hromadné dopravy a obratu cestujících na zastávce. Všeobecně by však dle názoru odborníků v České republice komunikace pro cyklisty vůbec neměly být vedeny v prostoru zastávek hromadné dopravy, a to zejména tehdy, je-li peážní intervalkrátký a jsou-li intenzita cyklistické dopravy a obrat cestujících vysoké. Jedním z rozsáhlých průzkumů řešených v rámci výzkumného záměru byl i průzkum zaměřený na stávající uživatele cyklistických komunikací v různých českých městech, kteří se vyjadřovali ke způsobům vedení cyklistických komunikací prostorem zastávek městské hromadné dopravy.
Název v anglickém jazyce
Mutual Conflicts of Cyclists and Passengers in Public Mass Transport Bus-stops Areas
Popis výsledku anglicky
The self-contained problem relating to cycling transport, above all in cities, is collision between cyclists and passengers of public mass transport in bus-stops areas. Proposal of network communications for cyclists in Czech towns avoid points of publicmass transport stops generally, nevertheless there exist for this problems recommended solutions, that depends on situating of cycling communication - either on carriageway or on sidewalk. Above mentioned interactions are evaluated partly in dependenceon density of waiting passengers in bus-stop area and partly in dependence on intensity of public transport service and turnover of its passengers. The results of these observations are below completed by investigation among cyclists as well as waiting passengers, who reflected towards preferences of particular above-mentioned types of proposals of cycling communications in bus-stop areas from their point of view.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů