Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čtení a dyslexie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43876030" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43876030 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Čtení a dyslexie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace je určena pro všechny, kdo se zajímají o čtení, čtenářství a vývojovou dyslexii, jež je nejčastější odchylkou od normálního vývoje čtení. Text je rozdělen do tří částí: v první se čtenář seznámí s pojmem čtení, typologií dyslexie a různými teoretickými přístupy k jejímu zkoumání. Autor se věnuje též interakci pracovní paměti a dyslexie, vlivu prostředí a dědičnosti na vývoj čtení a dlouhodobým účinkům dyslexie na život jedince. Druhá část je věnována vztahu čtení a očních pohybů ? zabývá se pozorností při čtení, čerpáním čtenářské informace či modely čtení. Část třetí je věnována vývojové dyslexii a jejím okulomotorickým projevům. Kniha bude přínosem pro studenty humanitních oborů a oborů neurobiologických i pro odborníky v praxi.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading and dyslexia

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph is designed for students of education, and for students of neurobiology. The monograph is divided into three parts: Part I: dyslexia, its concept, theories and problems Chapters: structure and functioning of reading apparatus in general - dyslexia, its concept - markers - typology - main theories and approaches (cognitive and neurobiological ones) - social aspects of dyslexia - long-term consequences Part II: the reading-eye movement relationship Chapters: eye movements in general - perceptual range - role of attention - role of working memory - control of eye movements during reading (the where and the when decision) - models of reading Part III: eye movements in dyslexics Chapters: history of research - cerebellar hypothesis - antisaccades - express saccades - saccades in dyslexics - fixational instability - vergence and binocular control - smooth pursuits - oculomotor images in dyslexics

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-247-3030-1

  • Počet stran knihy

    384

  • Název nakladatele

    Grada Publishing

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy