Teaching English to Learners with Limited Access to Foreign Language Instruction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43881987" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43881987 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching English to Learners with Limited Access to Foreign Language Instruction
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents a recent Socrates Lingua project aimed at exposing marginalized groups to foreign languages. Specifically, it shows the implementation of one of the sub-projects in the Czech Republic where English lessons were designed and organized for a group of physically and/or mentally impaired lower secondary pupils. The project proved that learners with special educational needs can benefit from foreign language lessons at various levels on condition that their needs are taken into consideration and appropriate teaching techniques are selected.
Název v anglickém jazyce
Teaching English to Learners with Limited Access to Foreign Language Instruction
Popis výsledku anglicky
The paper presents a recent Socrates Lingua project aimed at exposing marginalized groups to foreign languages. Specifically, it shows the implementation of one of the sub-projects in the Czech Republic where English lessons were designed and organized for a group of physically and/or mentally impaired lower secondary pupils. The project proved that learners with special educational needs can benefit from foreign language lessons at various levels on condition that their needs are taken into consideration and appropriate teaching techniques are selected.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lingua viva : odborný časopis pro teorii a praxi vyučování cizím jazykům a češtině jako cizímu jazyku
ISSN
1801-1489
e-ISSN
—
Svazek periodika
VII
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
17-25
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—