Je k pochopení matematiky nutná genialita?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882046" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882046 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Je k pochopení matematiky nutná genialita?
Popis výsledku v původním jazyce
Na základě záznamů o maturitních zkouškách na C.k. českém gymnasiu v Českých Budějovicích (pozdější Jirsíkovo gymnasium), uložených ve Státním okresním archivu v Českých Budějovicích a podle údajů v maturitních protokolech je popsána skupina 53 maturantův období 1899 - 1906, kteří se jeví jako nadaní na matematiku a je uvedeno, z jakého sociálního prostředí pocházeli. Jsou rovněž uvedeny ukázky příkladů, které jim byly u maturitní zkoušky zadávány. Dále je uveden přehled povolání, kterým se tito studenti po absolvování vysoké školy věnovali a je vysloven závěr, že k dosažení výborných výsledků v matematice není nutné speciální nadání, ale stačí pilná práce.
Název v anglickém jazyce
Does one have to be a genius to do mathematics?
Popis výsledku anglicky
Based on the records of the school-leaving exams in C.k. České gymnasium in České Budejovice (Czech Grammar school, gymnasium J. V. Jirsíka later) stored in the State District Archive in Czech Budejovice and according to data in the School Leaving Protocols is described group of 53 graduates in the period 1899 to 1906, who appeared to be good at mathematics and is indicated from which social environment they came. There are also presented samples of examples which were entered to these students in the school-leaving examination. Then follows a list of occupations of these students after graduation and conclusion that to achieve excellent results in mathematics does not need necessary a very special talent, but just hard work.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Matematika, fyzika, informatika
ISSN
1210-1761
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
520-529
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—