Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Descriptive geometry learnt through "graduation work": a secondary school case study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F21%3A10432680" target="_blank" >RIV/00216208:11320/21:10432680 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Descriptive geometry learnt through "graduation work": a secondary school case study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Descriptive geometry is not a compulsory subject in many schools, but it is an essential tool for applicants for schools of architecture. In the Czech Republic, secondary schools with general education (&quot;gymnasiums&quot;) usually provide one- or two-year facultative course of basics of descriptive geometry, terminated with school-leaving exam (&quot;maturita&quot;) which often consists of written and oral examination. In our presentation, we would like to demonstrate a different approach which can inspire teachers in designing their own courses. Instead of instructive teaching and examination, each student is tasked, during his final year, to create its own &quot;graduation work&quot; (&quot;maturitní práce&quot;) which would include geometry, mathematics, but also applications to architecture. We can illustrate this best with case study of Matěj Ponka&apos;s work, which was conceived and supervised by the teacher Filip Beran.

  • Název v anglickém jazyce

    Descriptive geometry learnt through "graduation work": a secondary school case study

  • Popis výsledku anglicky

    Descriptive geometry is not a compulsory subject in many schools, but it is an essential tool for applicants for schools of architecture. In the Czech Republic, secondary schools with general education (&quot;gymnasiums&quot;) usually provide one- or two-year facultative course of basics of descriptive geometry, terminated with school-leaving exam (&quot;maturita&quot;) which often consists of written and oral examination. In our presentation, we would like to demonstrate a different approach which can inspire teachers in designing their own courses. Instead of instructive teaching and examination, each student is tasked, during his final year, to create its own &quot;graduation work&quot; (&quot;maturitní práce&quot;) which would include geometry, mathematics, but also applications to architecture. We can illustrate this best with case study of Matěj Ponka&apos;s work, which was conceived and supervised by the teacher Filip Beran.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Nexus 20/21 Architecture and Mathematics Conference Book

  • ISBN

    978-88-88479-49-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    279-282

  • Název nakladatele

    Kim Williams Books

  • Místo vydání

    Kaiserslautern

  • Místo konání akce

    Kaiserslautern (on-line)

  • Datum konání akce

    26. 7. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku