Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Physics for the youngest and their teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F20%3A10422341" target="_blank" >RIV/00216208:11320/20:10422341 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://indico.cern.ch/event/851173/attachments/1960505/3658688/sbornikkonference.pdf" target="_blank" >https://indico.cern.ch/event/851173/attachments/1960505/3658688/sbornikkonference.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Physics for the youngest and their teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    What are the interests of the youngest &quot;physicists&quot; from kindergartens and primary schools? What do they like and what they can do? And what about their teachers? What can be developed in hildren through simple physics experiments? How does physics help teachers from different types of schools to work together? In answering the previous questions, the author draws on her many years of experience in introducing physics to preschool and primary school children and their teachers within her own author&apos;s program Fairytale Physics and within the activities of non-profit association for teachers Elixir to schools (Elixír do škol).

  • Název v anglickém jazyce

    Physics for the youngest and their teachers

  • Popis výsledku anglicky

    What are the interests of the youngest &quot;physicists&quot; from kindergartens and primary schools? What do they like and what they can do? And what about their teachers? What can be developed in hildren through simple physics experiments? How does physics help teachers from different types of schools to work together? In answering the previous questions, the author draws on her many years of experience in introducing physics to preschool and primary school children and their teachers within her own author&apos;s program Fairytale Physics and within the activities of non-profit association for teachers Elixir to schools (Elixír do škol).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    20th Conference of Czech and Slovak Physicists: Proceedings

  • ISBN

    978-80-89855-13-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    97-98

  • Název nakladatele

    Equilibria, s.r.o.

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku