Princip komplexnosti očima učitele češtiny z praxe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA2102567" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A2102567 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Princip komplexnosti očima učitele češtiny z praxe
Popis výsledku v původním jazyce
Autorka příspěvku soustředí pozornost na hlavní cíle vyučování češtině a na roli, kterou v něm sehrává uplatňování principu komplexnosti. Na komplexní přístup k výuce češtiny je nahlíženo jako na jeden ze stěžejních didaktických principů a současně jako na prvek, který je vyžadován nejen platným kurikulárním dokumentem usměrňujícím vzdělávání na základních školách, ale také oborovými didaktiky. Ti na něj poukazují již několik desetiletí. Autorka proto vznáší následující otázky: Jak vypadá situace v praxi? Napomáhají zdárné implementaci zmiňovaného principu do edukační reality i učební materiály užívané v českých základních školách? – a s ohledem na své aktuální zkušenosti získané ve školním roce 2018/2019 v pozici učitele českého jazyka a literatury v 6. ročníku ZŠ se snaží situaci v praxi přiblížit a na položené otázky odpovědět.
Název v anglickém jazyce
The Principle of Complexity by the Eyes of a Czech Teacher from Practice
Popis výsledku anglicky
The author of the paper focuses on main goals of teaching the Czech language and on a role presented by an application of the principle of complexity. The comprehensive approach to the teaching of the Czech is seen as one of key didactic principles and at the same time as an element that is required by both the valid curriculum document regulating education at primary schools as well as by the subject didactics. They have been referring to it for decades already. The author therefore raises following questions: What is the situation in practice? Do the teaching materials used in Czech primary schools also help the successful implementation of the mentioned principle into educational reality? – and with regard to her current experience gained in the school year 2018/2019 as a teacher of the Czech language and literature in the 6th year of primary school, she tries to get closer to the situation in practice and to answer the questions asked.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
2571-0400
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
květen
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
51-66
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—