Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Povaha žákovských promluv ve výuce anglického jazyka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00075993" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00075993 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Povaha žákovských promluv ve výuce anglického jazyka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie představuje analytickou sondu do povahy žákovských promluv v reálné výuce anglického jazyka na druhém stupni základní školy. Klade si otázku, do jaké míry se ve výuce v českých školách odrážejí principy komunikačního přístupu, jenž je přístupem doporučovaným v aktuálních kurikulárních dokumentech. Konkrétně je analýza zaměřena na příležitosti, jaké v tomto smyslu ve výuce vytvářejí učitelé. V první části studie jsou představena teoretická východiska analýzy, ve druhé je podán přehled výzkumů diskurzu ve školní třídě v rámci výuky cizího jazyka. Třetí část studie přináší popis výzkumného designu, vlastního kategoriálního systému a výsledky analýzy. Výsledky realizované analýzy komunikace ve výuce anglického jazyka naznačují, že odrazy základníchprincipů komunikačního přístupu lze v reálné výuce pozorovat. Jednotliví pozorovaní učitelé se však liší v tom, do jaké míry prvky komunikačního přístupu ve výuce využívají.

  • Název v anglickém jazyce

    The Character of Pupils? Utterances in English Language Lessons

  • Popis výsledku anglicky

    The study presents an analytical probe into the character of pupils? utterances in practical lessons in English language at the second level of basic (primary) school. It sets itself the question of the extent to which teaching in Czech schools reflectsthe principles of the communicational approach, which is the method prevailing in the didactics of English language and the method recommended in current curricular documents. The goal of the analysis presented was to describe the character of pupils? utterances in the target language in public communication in lessons, and on this basis to judge the quality of opportunities for communication in the particular teaching situation. The research sample consisted of transcripts of 79 lessons. The results indicate that there is a certain discrepancy between declared and realised curriculum (curricular documents versus educational reality).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 64

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    238-255

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus