Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ROZVOJ HLASU PRO PEDAGOGICKOU KOMUNIKACI - MEZI REFLEXÍ A PROŽITKEM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882056" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882056 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23420/11:43897249

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ROZVOJ HLASU PRO PEDAGOGICKOU KOMUNIKACI - MEZI REFLEXÍ A PROŽITKEM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku poukazujeme na nutnost zvyšování kvality profesionálního vyjadřování pedagogů a uvádíme jeden z možných způsobů rozvoje hlasu pro pedagogickou komunikaci - hlasovou výchovu jako psychosomatickou disciplínu. V teoretické rovině ji popisujeme především prostřednictvím důležitého momentu hlasového školení - hlasové změny, kterou nazýváme specifickou složkou Jáské zkušenosti. Dále se zaměřujeme se na strukturu reflexe v různých úrovních psychické distance (Bullough) a v analogii k Zuskově koncepci estetického zážitku zde rozlišujeme úroveň reflektujícího a reflektovaného Já. Pro ilustraci teoretického popisu obecných principů spojených s hlasovou výchovou, které mohou být využity i pro jiné obory zabývající se lidskou expresivitou, uvádíme úryvky písemných reflexí a přepsaných rozhovorů studentů, kteří absolvovali kurz Hlasové a řečové výchovy jako psychosomatické disciplíny na Pedagogické fakultě JU v Českých Budějovicích.

  • Název v anglickém jazyce

    VOICE DEVELOPMENT FOR EDUCATIONAL COMMUNICATION - BETWEEN REFLECTION AND EXPERIENCING

  • Popis výsledku anglicky

    In our contribution we focus on the necessity to improve the quality of teachers' professional expression and we discuss one of possible ways for voice development in educational communication - voice education as a psychosomatic discipline. On a theoretical level we describe it primarily through an important moment in voice training - a voice change - that we call a specific component of one's Self-experience. Furthermore, we focus on the structure of reflection at different levels of psychological distance (Bullough) and as an analogy to Zuska's conceptualization of esthetic experience we differentiate between the levels of the reflecting Self and the reflected Self. As an illustration of the theoretical description of general principles associated with voice education that can be utilized in other human expression disciplines we include excerpts from written reflections and transcribed conversations of students who completed the Voice and Speech Education as Psychosomatic Discipline

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogický časopis/ Journal of Pedagogy (tisk)

  • ISSN

    1338-1563

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    92-106

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus