ROZVOJ HLASU PRO PEDAGOGICKOU KOMUNIKACI - MEZI REFLEXÍ A PROŽITKEM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882056" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882056 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23420/11:43897249
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ROZVOJ HLASU PRO PEDAGOGICKOU KOMUNIKACI - MEZI REFLEXÍ A PROŽITKEM
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku poukazujeme na nutnost zvyšování kvality profesionálního vyjadřování pedagogů a uvádíme jeden z možných způsobů rozvoje hlasu pro pedagogickou komunikaci - hlasovou výchovu jako psychosomatickou disciplínu. V teoretické rovině ji popisujeme především prostřednictvím důležitého momentu hlasového školení - hlasové změny, kterou nazýváme specifickou složkou Jáské zkušenosti. Dále se zaměřujeme se na strukturu reflexe v různých úrovních psychické distance (Bullough) a v analogii k Zuskově koncepci estetického zážitku zde rozlišujeme úroveň reflektujícího a reflektovaného Já. Pro ilustraci teoretického popisu obecných principů spojených s hlasovou výchovou, které mohou být využity i pro jiné obory zabývající se lidskou expresivitou, uvádíme úryvky písemných reflexí a přepsaných rozhovorů studentů, kteří absolvovali kurz Hlasové a řečové výchovy jako psychosomatické disciplíny na Pedagogické fakultě JU v Českých Budějovicích.
Název v anglickém jazyce
VOICE DEVELOPMENT FOR EDUCATIONAL COMMUNICATION - BETWEEN REFLECTION AND EXPERIENCING
Popis výsledku anglicky
In our contribution we focus on the necessity to improve the quality of teachers' professional expression and we discuss one of possible ways for voice development in educational communication - voice education as a psychosomatic discipline. On a theoretical level we describe it primarily through an important moment in voice training - a voice change - that we call a specific component of one's Self-experience. Furthermore, we focus on the structure of reflection at different levels of psychological distance (Bullough) and as an analogy to Zuska's conceptualization of esthetic experience we differentiate between the levels of the reflecting Self and the reflected Self. As an illustration of the theoretical description of general principles associated with voice education that can be utilized in other human expression disciplines we include excerpts from written reflections and transcribed conversations of students who completed the Voice and Speech Education as Psychosomatic Discipline
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogický časopis/ Journal of Pedagogy (tisk)
ISSN
1338-1563
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
92-106
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—