Child, geometrical preconcepts, and tessellation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882229" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882229 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Child, geometrical preconcepts, and tessellation
Popis výsledku v původním jazyce
In the contribution it is shown how preschool children solved the problem "design a tessellation of a bathroom". The future preschool teachers, who in the Czech Republic could study in bachelor study programs, presented the problem to the preschool children individually. The students designed a simple floor tile and observed how preschool children with 20 tiles of the same type "pave the bathroom". In the children's work we can find the creation of geometrical shapes. It was observed that their work wasdriven by the simple geometric transformation: reflection, rotation, and translation.
Název v anglickém jazyce
Child, geometrical preconcepts, and tessellation
Popis výsledku anglicky
In the contribution it is shown how preschool children solved the problem "design a tessellation of a bathroom". The future preschool teachers, who in the Czech Republic could study in bachelor study programs, presented the problem to the preschool children individually. The students designed a simple floor tile and observed how preschool children with 20 tiles of the same type "pave the bathroom". In the children's work we can find the creation of geometrical shapes. It was observed that their work wasdriven by the simple geometric transformation: reflection, rotation, and translation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Symposium Elementary Maths Teaching. Proceedings.
ISBN
978-80-7290-509-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
378-379
Název nakladatele
Charles University
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
21. 8. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—