Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Child, geometrical preconcepts, and tessellation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882229" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882229 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Child, geometrical preconcepts, and tessellation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the contribution it is shown how preschool children solved the problem "design a tessellation of a bathroom". The future preschool teachers, who in the Czech Republic could study in bachelor study programs, presented the problem to the preschool children individually. The students designed a simple floor tile and observed how preschool children with 20 tiles of the same type "pave the bathroom". In the children's work we can find the creation of geometrical shapes. It was observed that their work wasdriven by the simple geometric transformation: reflection, rotation, and translation.

  • Název v anglickém jazyce

    Child, geometrical preconcepts, and tessellation

  • Popis výsledku anglicky

    In the contribution it is shown how preschool children solved the problem "design a tessellation of a bathroom". The future preschool teachers, who in the Czech Republic could study in bachelor study programs, presented the problem to the preschool children individually. The students designed a simple floor tile and observed how preschool children with 20 tiles of the same type "pave the bathroom". In the children's work we can find the creation of geometrical shapes. It was observed that their work wasdriven by the simple geometric transformation: reflection, rotation, and translation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Symposium Elementary Maths Teaching. Proceedings.

  • ISBN

    978-80-7290-509-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    378-379

  • Název nakladatele

    Charles University

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    21. 8. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku