Uplatnění kastellologických témat ve výtvarné výchově
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882385" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882385 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Uplatnění kastellologických témat ve výtvarné výchově
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je věnován výsledkům empirického výzkumu, resp. výzkumné sondy, který byl součástí disertační studie s názvem Kastellologie jako historicko-kulturní inspirační zdroj v oblasti výtvarné edukace. (Pospíšil, 2011) Práce hledala spojnice mezi mezníhistorickou disciplinou kastellologií a výtvarnou edukací v širokém kulturně společenském horizontu. Základním úkolem výzkumu, v rámci zmíněné studie, bylo vytvoření podpory historicko-srovnávací části práce a vytvoření náhledu do současnosti. Výzkumnýproblém sondy byl definován takto: Jakým způsobem využívají učitelé na 2. stupni základní školy témata a náměty související s kastellologií při výuce předmětu výtvarná výchova?
Název v anglickém jazyce
The use of castellology themes in the art education
Popis výsledku anglicky
The contribution is devoted to results of empirical research respectively the research probe, which was a part of a dissertation study entitled Castellology as historical and cultural source of inspiration in art education. (Pospisil, 2011) Work sought alink between marginal historical discipline castellology and art educating in broad cultural and social horizons. The basic purpose of the research, the study said, was to build a support of comparative historical part of the work and to create an insight into the present. The research problem of the probe were defined as follows: How do teachers on the 2nd grade of primary school use the topics and themes related to castellology in art education?
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Didaktika výtvarného umenia - koncepty, kontexty, prax
ISBN
978-80-557-0302-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
371-393
Název nakladatele
Univerzita Mateja Bela v Bánské Bystrici
Místo vydání
Bánská Bystrica
Místo konání akce
Univerzita Mateja Bela v Bánské Bystrici
Datum konání akce
21. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—