Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Artists/Ceramists in the Role of University Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73606134" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73606134 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.cepsj.si/index.php/cepsj/article/view/939/442" target="_blank" >https://ojs.cepsj.si/index.php/cepsj/article/view/939/442</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.26529/cepsj.939" target="_blank" >10.26529/cepsj.939</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Artists/Ceramists in the Role of University Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study focuses on the subject of university education in the field of ceramics at Palacky University in Olomouc. Czech Republic from 1946 until the present. The study uses historical and methodological research as its basis. It is, largely, intended to be a reflection of the region’s cultural heritage, but also analytical of education in the ceramics field in Olomouc; the city being a place with a vibrant tradition in art education. Additionally, it includes a central focus on the subtopic of artists as art teachers, with particular regard to the university teacher’s individual art work. The central goal being to evaluate education in the field of ceramics in Olomouc from the past to the present; in the process identifying and analysing some of its specific features. Concurrently, it aims to evaluate the level of interconnection between university ceramics education and identifiable features in pedagogical practises among art teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    Artists/Ceramists in the Role of University Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The study focuses on the subject of university education in the field of ceramics at Palacky University in Olomouc. Czech Republic from 1946 until the present. The study uses historical and methodological research as its basis. It is, largely, intended to be a reflection of the region’s cultural heritage, but also analytical of education in the ceramics field in Olomouc; the city being a place with a vibrant tradition in art education. Additionally, it includes a central focus on the subtopic of artists as art teachers, with particular regard to the university teacher’s individual art work. The central goal being to evaluate education in the field of ceramics in Olomouc from the past to the present; in the process identifying and analysing some of its specific features. Concurrently, it aims to evaluate the level of interconnection between university ceramics education and identifiable features in pedagogical practises among art teachers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Center for Educational Policy Studies Journal – CEPS Journal

  • ISSN

    1855-9719

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SI - Slovinská republika

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    117-142

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85099030190