Hodnocení ve výtvarné výchově
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146354" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146354 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení ve výtvarné výchově
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek přináší výsledky širšího výzkumu realizovaného na Katedře výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci v letech 2010 -2012. Cílem části šetření, kterou zde prezentujeme, bylo zjistit, jakým způsobem učitelé hodnotí prácia výsledky svých žáků během vyučovacích hodin výtvarné výchovy (sledována jsou kritéria a forma hodnocení a jeho místo ve struktuře hodiny) a jak se staví k problému objektivity a kritérií hodnocení dětské výtvarné práce. Zkoumali jsme také vliv aprobovanosti učitelů, typu školy, na níž působí, délky jejich pedagogické praxe a zájmu o obor na jejich postoje k hodnocení ve výtvarné výchově. Z výsledků je patrné, že učitelé hodnotí práci dětí na závěr hodiny, a to převážně slovně. Oceňují především snahužáků a jejich přístup k celkovému procesu tvorby. Zároveň bylo zjištěno, že velké procento respondentů nemá ujasněna kritéria, podle nichž by se měl výtvarný projev dětí hodnotit. Platné kurikulum se může učitelům jevit jako příliš obecn
Název v anglickém jazyce
Evaluation in Art Education
Popis výsledku anglicky
This paper presents the results of a broader research carried out at the Department of Art Education at the Faculty of Education at Palacký University in Olomouc in 2010-2012. The aim of the research was to find out the ways teachers evaluate students' work and outcomes during art classes (observed were criteria and form of evaluation and its place in the structure of the class) and how teachers see the issue of objectivity and criteria of children's art works evaluation. We also analyzed the influenceof teachers' teaching qualification, type of the school, length of their practise and their interest in the field on their attitudes towards evaluation in the art education. The results show that teachers evaluate children at the end of the class, mostlyverbally. Primarily, they evaluate student's effort and overall approach to the process. We also discovered that a great number of respondents does not have clear idea of the criteria according to which they should evaluate the works. Cu
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti
ISBN
978-80-7414-602-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
290-296
Název nakladatele
Univerzita J. E. Purkyně
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
16. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—