Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnocení ve výtvarné výchově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146354" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146354 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnocení ve výtvarné výchově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek přináší výsledky širšího výzkumu realizovaného na Katedře výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci v letech 2010 -2012. Cílem části šetření, kterou zde prezentujeme, bylo zjistit, jakým způsobem učitelé hodnotí prácia výsledky svých žáků během vyučovacích hodin výtvarné výchovy (sledována jsou kritéria a forma hodnocení a jeho místo ve struktuře hodiny) a jak se staví k problému objektivity a kritérií hodnocení dětské výtvarné práce. Zkoumali jsme také vliv aprobovanosti učitelů, typu školy, na níž působí, délky jejich pedagogické praxe a zájmu o obor na jejich postoje k hodnocení ve výtvarné výchově. Z výsledků je patrné, že učitelé hodnotí práci dětí na závěr hodiny, a to převážně slovně. Oceňují především snahužáků a jejich přístup k celkovému procesu tvorby. Zároveň bylo zjištěno, že velké procento respondentů nemá ujasněna kritéria, podle nichž by se měl výtvarný projev dětí hodnotit. Platné kurikulum se může učitelům jevit jako příliš obecn

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation in Art Education

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the results of a broader research carried out at the Department of Art Education at the Faculty of Education at Palacký University in Olomouc in 2010-2012. The aim of the research was to find out the ways teachers evaluate students' work and outcomes during art classes (observed were criteria and form of evaluation and its place in the structure of the class) and how teachers see the issue of objectivity and criteria of children's art works evaluation. We also analyzed the influenceof teachers' teaching qualification, type of the school, length of their practise and their interest in the field on their attitudes towards evaluation in the art education. The results show that teachers evaluate children at the end of the class, mostlyverbally. Primarily, they evaluate student's effort and overall approach to the process. We also discovered that a great number of respondents does not have clear idea of the criteria according to which they should evaluate the works. Cu

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti

  • ISBN

    978-80-7414-602-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    290-296

  • Název nakladatele

    Univerzita J. E. Purkyně

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    16. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku