Inkluzivní uchopení výuky smyčcových hudebních nástrojů v současném základním uměleckém školství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10411967" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10411967 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inkluzivní uchopení výuky smyčcových hudebních nástrojů v současném základním uměleckém školství
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek si klade za cíl seznámit odbornou veřejnost se současnou situací na poli vzdělávání dětí se specifickými vzdělávacími potřebami v českém hudebním základním uměleckém školství. Zvolili jsme kvalitativní výzkumné metody. Data jsme získávali za pomoci rozhovorů, pozorování a analýzy kazuistik. Výstupy poukazují na jednoznačné benefity, které děti se specifickými vzdělávacími potřebami díky hudbě získávají. Nicméně náš výzkum označil také rezervy v přípravě pedagogů a potřebu modifikace učiva podle aktuálních potřeb žáka. Získané výsledky nabízejí podněty k širšímu otevření bran hudebního školství pro děti se specifickými vzdělávacími potřebami.
Název v anglickém jazyce
Inclusive approach of the teaching of string music instruments in the current primary arts school
Popis výsledku anglicky
This paper aims to inform the professional public with the current situation on the field of education of children with specific educational needs in Czech music primary arts education. We have chosen qualitative research methods. We have been obtaining data using interviews, observations and case reports analysis. The outputs point out the clear benefits that children with specific educational needs gain through music. However, our research has also identified reserves in teacher training and the need to modify the curriculum according to the student's current needs. The obtained results offer inspiration for a wider opening of gates of our music education for children with specific educational needs.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů