Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inclusive Music Education: Opportunities for Children with Special Educational Needs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F24%3A%230000124" target="_blank" >RIV/02819180:_____/24:#0000124 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1401/papers/A_danek.pdf" target="_blank" >https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1401/papers/A_danek.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33543/j.1401.4145" target="_blank" >10.33543/j.1401.4145</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inclusive Music Education: Opportunities for Children with Special Educational Needs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research explores the impact of musical activities on at-risk children with special educational needs. The study uses qualitative research methods. The findings point to the inclusive potential of music education, especially for children with special educational needs, and highlight the benefits of music education. The research addresses communication barriers in music education and the need for specialized training of teachers. By presenting the positive results of including children with special educational needs in music education, the paper advocates for an inclusive educational model that values creativity and encourages equal access to the arts, emphasizing the essential role of music in education and its universal accessibility.

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusive Music Education: Opportunities for Children with Special Educational Needs

  • Popis výsledku anglicky

    This research explores the impact of musical activities on at-risk children with special educational needs. The study uses qualitative research methods. The findings point to the inclusive potential of music education, especially for children with special educational needs, and highlight the benefits of music education. The research addresses communication barriers in music education and the need for specialized training of teachers. By presenting the positive results of including children with special educational needs in music education, the paper advocates for an inclusive educational model that values creativity and encourages equal access to the arts, emphasizing the essential role of music in education and its universal accessibility.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    41-45

  • Kód UT WoS článku

    001273360600007

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85197719338