Speciální hudební výchova - nové horizonty ve vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10450926" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10450926 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=57shrvfVjG" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=57shrvfVjG</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.54937/ssf.2022.21.4.35-40" target="_blank" >10.54937/ssf.2022.21.4.35-40</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Speciální hudební výchova - nové horizonty ve vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků
Popis výsledku v původním jazyce
Hudební výchova prokazuje v dnešním inkluzivním paradigmatu značný potenciál. Hlavním cílem příspěvku je prezentovat výsledky hudebně výchovného projektu, který hledá nejvhodnější distribuci hudební výchovy pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Zvolili jsme kvalitativní výzkumný design. Získané výsledky poukazují na potřebu modifikace standardních hudebně výchovných přístupů, které by umožnily profitovat z benefitů hudební výchovy i dětem se speciálními vzdělávacími potřebami. Na základě výstupů našeho výzkumu vzneseme požadavek na nutnost aplikace speciálně pedagogických prvků do hudebně výchovného procesu a z toho plynoucí nezbytnost důkladné přípravy hudebních pedagogů.
Název v anglickém jazyce
Music education-new horizons in the education of socially excluded pupils
Popis výsledku anglicky
Music education shows considerable potential in today's inclusive paradigm. The main aim of this paper is to present the results of a music education project that seeks the most appropriate distribution of music education for children with special educational needs. We have chosen a qualitative research design. The results obtained point to the need for modification of standard music education approaches to enable children with special educational needs to benefit from the benefits of music education. Based on the outcomes of our research, we raise the demand for the necessity of applying special pedagogical elements to the music education process and the consequent necessity of thorough training of music educators.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, Universitas Catholica Ružomberok
ISSN
1336-2232
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
35-40
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—