Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Speciální hudební výchova - nové horizonty ve vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10450926" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10450926 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=57shrvfVjG" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=57shrvfVjG</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.54937/ssf.2022.21.4.35-40" target="_blank" >10.54937/ssf.2022.21.4.35-40</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Speciální hudební výchova - nové horizonty ve vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hudební výchova prokazuje v dnešním inkluzivním paradigmatu značný potenciál. Hlavním cílem příspěvku je prezentovat výsledky hudebně výchovného projektu, který hledá nejvhodnější distribuci hudební výchovy pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Zvolili jsme kvalitativní výzkumný design. Získané výsledky poukazují na potřebu modifikace standardních hudebně výchovných přístupů, které by umožnily profitovat z benefitů hudební výchovy i dětem se speciálními vzdělávacími potřebami. Na základě výstupů našeho výzkumu vzneseme požadavek na nutnost aplikace speciálně pedagogických prvků do hudebně výchovného procesu a z toho plynoucí nezbytnost důkladné přípravy hudebních pedagogů.

  • Název v anglickém jazyce

    Music education-new horizons in the education of socially excluded pupils

  • Popis výsledku anglicky

    Music education shows considerable potential in today&apos;s inclusive paradigm. The main aim of this paper is to present the results of a music education project that seeks the most appropriate distribution of music education for children with special educational needs. We have chosen a qualitative research design. The results obtained point to the need for modification of standard music education approaches to enable children with special educational needs to benefit from the benefits of music education. Based on the outcomes of our research, we raise the demand for the necessity of applying special pedagogical elements to the music education process and the consequent necessity of thorough training of music educators.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, Universitas Catholica Ružomberok

  • ISSN

    1336-2232

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    35-40

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus