Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TABLETS IN PRESCHOOL EDUCATION FOR CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50004079" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50004079 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    TABLETS IN PRESCHOOL EDUCATION FOR CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on the use of tablets in children of preschool age. Specifically, children with special educational needs. The aim of the research was to explore the use of probes tablet devices such as expanding into the Czech special education. As a basic research technique was chosen unstandardized questionnaire. Respondents were parents of children with special educational needs. We focused on the technical parameters used tablets (operating systems), then the actual use of tablets (applications), tracking benefits in terms of users, cooperation with teachers and other educational staff on movement patterns and habits of children in the use of tablets. The results of the survey showed that the most commonly used tablet is from the perspective of parents tablet Apple iPad. Our experience also shows that the tablet is a great means of communication and an important motivator in all activities of the child.

  • Název v anglickém jazyce

    TABLETS IN PRESCHOOL EDUCATION FOR CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the use of tablets in children of preschool age. Specifically, children with special educational needs. The aim of the research was to explore the use of probes tablet devices such as expanding into the Czech special education. As a basic research technique was chosen unstandardized questionnaire. Respondents were parents of children with special educational needs. We focused on the technical parameters used tablets (operating systems), then the actual use of tablets (applications), tracking benefits in terms of users, cooperation with teachers and other educational staff on movement patterns and habits of children in the use of tablets. The results of the survey showed that the most commonly used tablet is from the perspective of parents tablet Apple iPad. Our experience also shows that the tablet is a great means of communication and an important motivator in all activities of the child.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN15 Proceedings

  • ISBN

    978-84-606-8243-1

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    2205-2212

  • Název nakladatele

    AITED

  • Místo vydání

    Valecia

  • Místo konání akce

    Barcelona, SPAIN

  • Datum konání akce

    6. 7. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000376685702043