Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hudební výchova pro každého? Hudební výchova pro každého!

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10469210" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10469210 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0R1JQp0eDc" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0R1JQp0eDc</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hudební výchova pro každého? Hudební výchova pro každého!

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hudební výchova má v moderní edukaci nezastupitelné místo. Její benefity musí být dostupné všem. I žákovi se speciálními vzdělávacími potřebami i dítěti vyrůstajícímu v prostředí ohroženém sociální exkluzí. Hlavním cílem tohoto příspěvku je představit odborné veřejnosti klíčové výsledky kvalitativního výzkumu, který byl po dva roky realizován v prostředí dětského domova. Zjišťovali jsme zde možnosti využití hudební výchovy, sledovali jsme formy její distribuce. Podařilo se nám potvrdit významnou roli hudební výchovy při speciálně pedagogické intervenci. V příspěvku jasně vymezíme rozdíly mezi muzikoterapií, muzikofiletikou a speciální hudební výchovou. V diskusi poukážeme na potřebu speciálně pedagogických kompetencí u hudebních pedagogů. Na základě našich zjištění nabídneme možné modifikace hudební výchovy pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami.

  • Název v anglickém jazyce

    Music education for everyone? Music education for everyone!

  • Popis výsledku anglicky

    Music education has an irreplaceable place in modern education. Its benefits must be available to all. Even to a pupil with special educational needs and to a child growing up in an environment at risk of social exclusion. The main aim of this paper is to present to the professional community the key results of qualitative research that was carried out for two years in the environment of a children&apos;s home. Here, we investigated the possibilities of using music education, and observed the forms of its distribution. We were able to confirm the significant role of music education in special education intervention. In this paper we clearly define the differences between music therapy, music therapy and special music education. In the discussion, we will point out the need for special education competencies in music educators. Based on our findings, we will offer possible modifications of music education for children with special educational needs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hudební výchova

  • ISSN

    1210-3683

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    12-14

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus