Vývoj a kvalita výuky keramiky v rámci vysokoškolského vzdělávání.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73596955" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73596955 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://f8a41b37-3228-4025-872f-f61b1c40af15.filesusr.com/ugd/01fd51_3f768513005c495ab7a1c0a6e4dfe311.pdf" target="_blank" >https://f8a41b37-3228-4025-872f-f61b1c40af15.filesusr.com/ugd/01fd51_3f768513005c495ab7a1c0a6e4dfe311.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj a kvalita výuky keramiky v rámci vysokoškolského vzdělávání.
Popis výsledku v původním jazyce
Vysokoškolská výuka keramiky prošla v rámci zkvalitňování edukace paralelně s prosazováním snah o zavedení prostorové tvorby do hodin výtvarné výchovy mnohaletým vývojem. Její integrace do systému vzdělávání budoucích pedagogů nebyla vždy běžným jevem. Průběh jejího prosazování ve 2. polovině 20. století lze demonstrovat na příkladu olomouckého výtvarně-pedagogického školství. Současní vyučující oboru keramika na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci si stanovují konkrétní kritéria, jimiž hodnotí kvalitu své výuky a systematicky vedou své studenty k pochopení nutnosti začlenění keramiky do výuky výtvarné výchovy v rámci základního vzdělávání a k získání potřebných znalostních, dovednostních i postojových schopností umožňujících keramickou práci následně v učitelské praxi realizovat.
Název v anglickém jazyce
The Development and Quality of Ceramics Teaching in Higher Education.
Popis výsledku anglicky
The high school education in the field of ceramics that has undergone a certain degree of improvement in parallel with the efforts to introduce spatial creation into the art lessons has been continuously developing. Its integration into the system of education of future art educators has not always been a common phenomenon. The course of its promotion in the 2nd half of the 20th century can be demonstrated on the example of Olomouc artistic-pedagogical education. Contemporary ceramics teachers at the Pedagogical Faculty of Palacky University Olomouc set specific criteria to assess the quality of their teaching and systematically lead their students to understand the necessity of incorporating ceramics into art education lessons within basic education and help them to acquire knowledge, skills and attitudes enabling to involve ceramics work in their future teaching practice.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kvalita ve výtvarné výchově
ISBN
978-80-904268-7-0
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
215-225
Počet stran knihy
311
Název nakladatele
Česká sekce INSEA
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—