Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj a kvalita výuky keramiky v rámci vysokoškolského vzdělávání.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73596955" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73596955 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://f8a41b37-3228-4025-872f-f61b1c40af15.filesusr.com/ugd/01fd51_3f768513005c495ab7a1c0a6e4dfe311.pdf" target="_blank" >https://f8a41b37-3228-4025-872f-f61b1c40af15.filesusr.com/ugd/01fd51_3f768513005c495ab7a1c0a6e4dfe311.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývoj a kvalita výuky keramiky v rámci vysokoškolského vzdělávání.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vysokoškolská výuka keramiky prošla v rámci zkvalitňování edukace paralelně s prosazováním snah o zavedení prostorové tvorby do hodin výtvarné výchovy mnohaletým vývojem. Její integrace do systému vzdělávání budoucích pedagogů nebyla vždy běžným jevem. Průběh jejího prosazování ve 2. polovině 20. století lze demonstrovat na příkladu olomouckého výtvarně-pedagogického školství. Současní vyučující oboru keramika na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci si stanovují konkrétní kritéria, jimiž hodnotí kvalitu své výuky a systematicky vedou své studenty k pochopení nutnosti začlenění keramiky do výuky výtvarné výchovy v rámci základního vzdělávání a k získání potřebných znalostních, dovednostních i postojových schopností umožňujících keramickou práci následně v učitelské praxi realizovat.

  • Název v anglickém jazyce

    The Development and Quality of Ceramics Teaching in Higher Education.

  • Popis výsledku anglicky

    The high school education in the field of ceramics that has undergone a certain degree of improvement in parallel with the efforts to introduce spatial creation into the art lessons has been continuously developing. Its integration into the system of education of future art educators has not always been a common phenomenon. The course of its promotion in the 2nd half of the 20th century can be demonstrated on the example of Olomouc artistic-pedagogical education. Contemporary ceramics teachers at the Pedagogical Faculty of Palacky University Olomouc set specific criteria to assess the quality of their teaching and systematically lead their students to understand the necessity of incorporating ceramics into art education lessons within basic education and help them to acquire knowledge, skills and attitudes enabling to involve ceramics work in their future teaching practice.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Kvalita ve výtvarné výchově

  • ISBN

    978-80-904268-7-0

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    215-225

  • Počet stran knihy

    311

  • Název nakladatele

    Česká sekce INSEA

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly