Art Education as a Significant Supporting Element of Object-Based Teaching
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73593795" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73593795 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Art Education as a Significant Supporting Element of Object-Based Teaching
Popis výsledku v původním jazyce
The Object-Based Teaching method is based on the assumption of the great information potential of items, art objects and other objects for pedagogical practice. This paper analyses the results of two thematically-related research surveys that have been conducted among schools providing compulsory education in the Czech Republic, in the North Moravian region of Olomouc. The text focuses on the topic of educational content and on the methodology of teaching Art – and specifically, with ceramic work – in connection with the method of Object-Based Teaching. It aims to distinguish the didactic method of Object-Based Teaching and to determine the level of knowledge of primary school teachers in our region about this way of working with objects in teaching.
Název v anglickém jazyce
Art Education as a Significant Supporting Element of Object-Based Teaching
Popis výsledku anglicky
The Object-Based Teaching method is based on the assumption of the great information potential of items, art objects and other objects for pedagogical practice. This paper analyses the results of two thematically-related research surveys that have been conducted among schools providing compulsory education in the Czech Republic, in the North Moravian region of Olomouc. The text focuses on the topic of educational content and on the methodology of teaching Art – and specifically, with ceramic work – in connection with the method of Object-Based Teaching. It aims to distinguish the didactic method of Object-Based Teaching and to determine the level of knowledge of primary school teachers in our region about this way of working with objects in teaching.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Special Issue InSEA Congress 2018: Scientific and Social Interventions in Art Education
ISBN
—
ISSN
1795-4843
e-ISSN
1795-4843
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
110-121
Název nakladatele
Synnyt
Místo vydání
Aalto
Místo konání akce
Espoo
Datum konání akce
17. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—