Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Art Education as a Significant Supporting Element of Object-Based Teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73593795" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73593795 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Art Education as a Significant Supporting Element of Object-Based Teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Object-Based Teaching method is based on the assumption of the great information potential of items, art objects and other objects for pedagogical practice. This paper analyses the results of two thematically-related research surveys that have been conducted among schools providing compulsory education in the Czech Republic, in the North Moravian region of Olomouc. The text focuses on the topic of educational content and on the methodology of teaching Art – and specifically, with ceramic work – in connection with the method of Object-Based Teaching. It aims to distinguish the didactic method of Object-Based Teaching and to determine the level of knowledge of primary school teachers in our region about this way of working with objects in teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Art Education as a Significant Supporting Element of Object-Based Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The Object-Based Teaching method is based on the assumption of the great information potential of items, art objects and other objects for pedagogical practice. This paper analyses the results of two thematically-related research surveys that have been conducted among schools providing compulsory education in the Czech Republic, in the North Moravian region of Olomouc. The text focuses on the topic of educational content and on the methodology of teaching Art – and specifically, with ceramic work – in connection with the method of Object-Based Teaching. It aims to distinguish the didactic method of Object-Based Teaching and to determine the level of knowledge of primary school teachers in our region about this way of working with objects in teaching.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Special Issue InSEA Congress 2018: Scientific and Social Interventions in Art Education

  • ISBN

  • ISSN

    1795-4843

  • e-ISSN

    1795-4843

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    110-121

  • Název nakladatele

    Synnyt

  • Místo vydání

    Aalto

  • Místo konání akce

    Espoo

  • Datum konání akce

    17. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku