Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching methods at small schools: comparison with the 1st degree of fully organized primary school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001728" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001728 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching methods at small schools: comparison with the 1st degree of fully organized primary school

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents small schools as a specific part of the educational system with a specific approach to pupils. The specificity is determined by the fact that they are mixed-age classes, implying personalized and differentiated teachers approach to each pupil. Within this approach, teachers use different strategies, organizational forms of work and teaching methods. The primary objective of this paper is to determine what teaching methods and organizational forms of work the teachers in small school use, and to compare these results with the situation in a normal primary school. On this basis, similar and different elements appear in the use of teaching methods, depending on the type of school. The results are based on quantitative research realizedin small schools in the Czech Republic in the 2011/2012 school year.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching methods at small schools: comparison with the 1st degree of fully organized primary school

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents small schools as a specific part of the educational system with a specific approach to pupils. The specificity is determined by the fact that they are mixed-age classes, implying personalized and differentiated teachers approach to each pupil. Within this approach, teachers use different strategies, organizational forms of work and teaching methods. The primary objective of this paper is to determine what teaching methods and organizational forms of work the teachers in small school use, and to compare these results with the situation in a normal primary school. On this basis, similar and different elements appear in the use of teaching methods, depending on the type of school. The results are based on quantitative research realizedin small schools in the Czech Republic in the 2011/2012 school year.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Education reform and management innovation

  • ISBN

    978-1-61275-062-0

  • ISSN

    2160-1070

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    24-29

  • Název nakladatele

    Information engineering research institute

  • Místo vydání

    Newark

  • Místo konání akce

    Jižní Korea

  • Datum konání akce

    27. 12. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000345563400005