Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Práce učitele s nadaným žákem na 1. stupni základní školy - případová studie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10465078" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10465078 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=72hl_0~7xo" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=72hl_0~7xo</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Práce učitele s nadaným žákem na 1. stupni základní školy - případová studie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Problematice vzdělávání nadaných žáků se dlouhodobě nedostává dostatečné pozornosti především v kontextu řešení problematiky vzdělávání žáků s dalšími speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem textu je představit, jaké vyučovací metody a organizační formy využívají učitelé pro práci s nadanými žáky na prvním stupni základních škol. Ve vztahu k tématu šetření byl zvolen kvalitativní přístup, konkrétně design případové studie. Jako případy bylo definováno pět záměrně vybraných základních škol, výzkumný vzorek tvořilo šest prvostupňových učitelů. Sběr dat probíhal metodou polostrukturovaných rozhovorů a obsahovou analýzou dostupné školní dokumentace. Pro analytické šetření byla zvolena metoda otevřeného kódování, data byla poté komparována technikou kontrastování, přičemž vzniklo šest kategorií, které byly dále interpretovány. Výsledky šetření poukazují na nedostatky především ve spolupráci škol s organizacemi, které podporují vzdělávání a rozvoj nadaných žáků, naopak pozitivně byly hodnoceny aspekty přípravy a práce učitelů s nadanými žáky a to nejen z hlediska vzdělávání, ale též z hlediska socio-emočního rozvoje.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher's work with gifted pupils in primary school - a case study

  • Popis výsledku anglicky

    The issue of education of gifted pupils has not been addressed for a long time in the Czech republic, because attention is focused on pupils with other special educational needs. The aim of this text presents the teaching methods and organizational forms used by teachers to work with gifted pupils at the first level of primary schools. We have chosen a qualitative approach with case study design (five primary schools). The research sample consisted of six first grade teachers. Data collection was conducted through semi-structured interviews and content analysis of available school data. The open coding method was chosen for the analytical investigation. The data was contrasted using the contrasting technique. Six categories emerged and were interpreted. The results of the investigation show gaps in the cooperation between schools and institutions that support the education and development of gifted pupils. Aspects of teachers&apos; preparation and work with gifted pupils were positively evaluated, not only in terms of education but also in terms of socio-emotional development.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Svět nadání

  • ISSN

    1805-7217

  • e-ISSN

    1805-7217

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    22-51

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus