Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sportovně nadaný žák na běžné základní škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10467376" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10467376 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=2oDzUYJoVr" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=2oDzUYJoVr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sportovně nadaný žák na běžné základní škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Fenomén vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných dětí, žáků a studentů stále více rezonuje ve společnosti, a to nejen v návaznosti na změny ve vzdělávací politice a ve snaze o zajištění inkluzivního přístupu, ale také v kontextu výrazně vyššího mediálního zájmu o tuto problematiku. Příspěvek se zabývá problematikou vzdělávání sportovně nadaného žáka v běžné základní škole. Důraz je kladen na organizační možnosti ve vzdělávání u sportovněnadaného žáka (v souvislosti s nastavením individuálního vzdělávacího plánu) a na podporu sportovně nadaného žáka, tedy jeho rozvoj a sociální začlenění v běžné třídě základní školy. Zjišťována byla spolupráce na úrovni školy (třídní učitel, učitelé, školní poradenské pracoviště, rodiče, trenér atd.). Vzhledem k výzkumnému problému byl zvolen kvalitativní přístup, design případové studie. Případy byly vybrány záměrně, jednalo se o čtyři sportovně nadané žákyně,které se věnovaly odlišnému sportu na národní úrovni. Metodou sběru dat se stal polostrukturovaný rozhovor, analýza dat proběhla otevřeným kódováním a technikou vyložení karet. Z výsledků šetření lze konstatovat, že stávající přístup ke sportovně nadaným žákům na vybraných běžných základních školách není dostatečně komplexní. Absence individuálního přístupu, nedostatečná koordinace mezi vzděláváním a sportovními aktivitami a nedostatečnáspolupráce mezi aktéry ovlivňují nejen výsledky ve vzdělávání, ale i celkový rozvoj a wellbeing sportovně nadaných žáků. Inspirace ze zahraničního modelu, kladení důrazu na individuálníplány a týmovou spolupráci, by mohly vést k vyváženějšímu rozvoji a lepší podpoře nadaných žáků ve všech aspektech.

  • Název v anglickém jazyce

    Athletically gifted pupil at a mainstream primary school

  • Popis výsledku anglicky

    he phenomenon of education for gifted and exceptionally gifted children, pupils and students is increasingly resonating in society in connection with changes in education policy and efforts to ensure an inclusive approach. The paper deals with the issue of education of a gifted pupil in a mainstream primary school. The focus is on the organizational possibilities in the education of the athletically gifted pupil and on the support of the athletically gifted pupil.Collaboration at the school level (class teacher, teachers, school counseling department, parents, coach, etc.) was investigated.A qualitative approach, case study design was chosen. The cases were selected deliberately. The cases were four athletically gifted female students were involved in a different sport at the national level. The method of data collection was semi-structured interview, and data analysis was done by open coding and card layingtechnique. The results of the investigation revealed that the current approach to sports gifted pupils in the selected mainstream primary schools is not comprehensive enough. It was found that there was a lack of individual approach, lack of coordination between education and sports activities and lack of cooperation between the actors. These identified factors affect not only educational outcomes but also the overall development and wellbeing of athleticallygifted pupils. Inspiration from the foreign model, emphasising individual plans and teamwork, could lead to a more balanced development and better support of gifted pupils in all aspects.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Svět nadání

  • ISSN

    1805-7217

  • e-ISSN

    1805-7217

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    10-31

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus