Inkluzivní základní umělecké vzdělávání - potřeba nebo utopie?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33143207" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33143207 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inkluzivní základní umělecké vzdělávání - potřeba nebo utopie?
Popis výsledku v původním jazyce
: Příspěvek se zamýšlí nad situací a možnostmi inkluzivního vzdělávání na základních uměleckých školách v ČR. Vychází z průzkumu integrace jedinců se specifickými potřebami na základních uměleckých školách, z RVP pro základní umělecké vzdělávání a ŠVP vybraných základních uměleckých škol. Dále se zamýšlí nad edukačně-formativním potenciálem základních uměleckých škol v rámci práce s jedinci se specifickými potřebami. Vychází z potenciálu dramaterapie, tanečně-pohybové terapie, muzikoterapie, arteterapiev rámci hudebního, výtvarného, tanečného a literárně-dramatického oboru na základní umělecké škole. Příspěvek navazuje na výzkum integrace jedinců se specifickými potřebami na základních uměleckých školách ve Zlínském kraji, dále rozvíjí koncepty "speciálního" vzdělávání na základních uměleckých školách
Název v anglickém jazyce
Inclusive elementary art education - the need or utopia?
Popis výsledku anglicky
This paper examines the situation and possibilities of inclusive education in primary schools of art in the country. Integration based on a survey of individuals with special needs in primary schools of art, from FEP for elementary music education and SVP selected basic schools of art. Also considers the potential educationally-formative arts schools in working with individuals with special needs. Based on the potential of drama, dance-movement therapy, music therapy, art therapy in the music, art, dance and literary and dramatic arts subject at primary school. Post builds on research on the integration of individuals with special needs in primary schools of art in the Zlin region, further develops the concepts of "special" education in primary schoolsof art.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Speciální a inkluzivní vzdělávání a role speciální pedagogiky
ISBN
978-80-244-3364-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
212-215
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
14. 3. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—