Cloud learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882503" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882503 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cloud learning
Popis výsledku v původním jazyce
This article discuss the possibilities of involvement of online applications, network services and social networks into a so-called "cloud learning". The current major use of internet services, the dominance of web browsers and the impending coming of new, network-oriented operating systems (OS platform from Google: Chrome OS and Web OS from Palm-HP) is offering a new approach to the contents and forms of the new forms of education in the field of modern information technologies. This paper discuss background, theoretical paradigm and the use of the network services in the area of the personal electronic agendas, office applications and wide variety of online editors usable in the context of e-learning and blended learning approaches with minimal requirements in custom software and hardware equipment. A practical framework of the concept of cloud-learning is demonstrated in the syllabus of the optional course for Bachelor studies performed on the premises of the Faculty of Education.
Název v anglickém jazyce
Cloud learning
Popis výsledku anglicky
This article discuss the possibilities of involvement of online applications, network services and social networks into a so-called "cloud learning". The current major use of internet services, the dominance of web browsers and the impending coming of new, network-oriented operating systems (OS platform from Google: Chrome OS and Web OS from Palm-HP) is offering a new approach to the contents and forms of the new forms of education in the field of modern information technologies. This paper discuss background, theoretical paradigm and the use of the network services in the area of the personal electronic agendas, office applications and wide variety of online editors usable in the context of e-learning and blended learning approaches with minimal requirements in custom software and hardware equipment. A practical framework of the concept of cloud-learning is demonstrated in the syllabus of the optional course for Bachelor studies performed on the premises of the Faculty of Education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information and Communication Technology in Education. Proceedings
ISBN
978-80-7368-979-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
209-215
Název nakladatele
Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
13. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—