Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cloud learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882503" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882503 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cloud learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article discuss the possibilities of involvement of online applications, network services and social networks into a so-called "cloud learning". The current major use of internet services, the dominance of web browsers and the impending coming of new, network-oriented operating systems (OS platform from Google: Chrome OS and Web OS from Palm-HP) is offering a new approach to the contents and forms of the new forms of education in the field of modern information technologies. This paper discuss background, theoretical paradigm and the use of the network services in the area of the personal electronic agendas, office applications and wide variety of online editors usable in the context of e-learning and blended learning approaches with minimal requirements in custom software and hardware equipment. A practical framework of the concept of cloud-learning is demonstrated in the syllabus of the optional course for Bachelor studies performed on the premises of the Faculty of Education.

  • Název v anglickém jazyce

    Cloud learning

  • Popis výsledku anglicky

    This article discuss the possibilities of involvement of online applications, network services and social networks into a so-called "cloud learning". The current major use of internet services, the dominance of web browsers and the impending coming of new, network-oriented operating systems (OS platform from Google: Chrome OS and Web OS from Palm-HP) is offering a new approach to the contents and forms of the new forms of education in the field of modern information technologies. This paper discuss background, theoretical paradigm and the use of the network services in the area of the personal electronic agendas, office applications and wide variety of online editors usable in the context of e-learning and blended learning approaches with minimal requirements in custom software and hardware equipment. A practical framework of the concept of cloud-learning is demonstrated in the syllabus of the optional course for Bachelor studies performed on the premises of the Faculty of Education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and Communication Technology in Education. Proceedings

  • ISBN

    978-80-7368-979-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    209-215

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    13. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku