Osobnost učitele v souvislosti se strategiemi zvládání zátěžových situací a její vliv na edukaci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882843" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882843 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Osobnost učitele v souvislosti se strategiemi zvládání zátěžových situací a její vliv na edukaci
Popis výsledku v původním jazyce
Článek představuje design plánovaného výzkumu, který se bude zabývat souvislostmi mezi vybranými rysy osobnosti učitele ve vztahu ke zvládání náročných situací ve výuce a jejich vlivu na edukaci. Situace, které kladou na vyučující zvýšené požadavky na jejich zvládání, jsou ve výuce velmi časté, zásadně učitele zatěžují a přímo ovlivňují i jeho pedagogické působení. Výzkum si klade za cíl prozkoumat vztahy mezi rysy osobností vybraných učitelů, zvládáním zátěžových situací ve výukových hodinách těmito učiteli a způsoby, jak tyto skutečnosti ovlivňují jejich výchovně-vzdělávací činnost. Stručný přehled vybraných výzkumů týkajících se pracovní zátěže a stresu v povolání učitele následují základní teoretická východiska, o něž se výzkum bude opírat, a popisdesignu zamýšleného šetření.
Název v anglickém jazyce
The Teacher's personality in relation to coping strategies and its influence on educati
Popis výsledku anglicky
This paper presents the design of the planned research, which will be concerned with the relationship between selected personality traits in relation to teachers dealing with challenging situations in the class and their impact on education. Teachers' challenging situations are very common in education, they represent great load for teachers and directly affect their teaching activities. The research aims to explore the relationship between personality traits of selected teachers, their coping with stressful situations in classes and the ways these factors affect their educational activities. A brief overview of selected researches on the workload and stress in the teaching profession is followed by the basic theoretical premises of our research, and description of its design.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PhD existence. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech
ISBN
978-80-244-2852-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
4. 4. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—