Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Osobnost učitele v souvislosti se strategiemi zvládání zátěžových situací a její vliv na edukaci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882843" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882843 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Osobnost učitele v souvislosti se strategiemi zvládání zátěžových situací a její vliv na edukaci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek představuje design plánovaného výzkumu, který se bude zabývat souvislostmi mezi vybranými rysy osobnosti učitele ve vztahu ke zvládání náročných situací ve výuce a jejich vlivu na edukaci. Situace, které kladou na vyučující zvýšené požadavky na jejich zvládání, jsou ve výuce velmi časté, zásadně učitele zatěžují a přímo ovlivňují i jeho pedagogické působení. Výzkum si klade za cíl prozkoumat vztahy mezi rysy osobností vybraných učitelů, zvládáním zátěžových situací ve výukových hodinách těmito učiteli a způsoby, jak tyto skutečnosti ovlivňují jejich výchovně-vzdělávací činnost. Stručný přehled vybraných výzkumů týkajících se pracovní zátěže a stresu v povolání učitele následují základní teoretická východiska, o něž se výzkum bude opírat, a popisdesignu zamýšleného šetření.

  • Název v anglickém jazyce

    The Teacher's personality in relation to coping strategies and its influence on educati

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the design of the planned research, which will be concerned with the relationship between selected personality traits in relation to teachers dealing with challenging situations in the class and their impact on education. Teachers' challenging situations are very common in education, they represent great load for teachers and directly affect their teaching activities. The research aims to explore the relationship between personality traits of selected teachers, their coping with stressful situations in classes and the ways these factors affect their educational activities. A brief overview of selected researches on the workload and stress in the teaching profession is followed by the basic theoretical premises of our research, and description of its design.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PhD existence. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech

  • ISBN

    978-80-244-2852-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    4. 4. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku