Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hraní počítačových her u adolescentů ve vztahu k jejich tvořivosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43883650" target="_blank" >RIV/60076658:12410/12:43883650 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68081740:_____/12:00383823

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hraní počítačových her u adolescentů ve vztahu k jejich tvořivosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tématem studie je analýza vztahu mezi frekvencí hraní počítačových her a tvořivostí u populace českých adolescentů. Respondenti (N=121, žáci a studenti osmých tříd) vyplnili dva testy tvořivosti (Torranceho test Neúplných figur, zkoumající neverbální tvořivost, a originální test Opice, zkoumající verbální tvořivost). Výsledky testů byly konfrontovány s údaji zjištěnými v dotazníkovém šetření zabývajícím se frekvencí hraní počítačových her a typem hry. Potvrzena byla pouze hypotéza říkající, že frekvencehraní počítačových her negativně koreluje s výsledky z testu Opice. Zajímavé poznatky byly také zjištěny u vztahů mezi typem počítačové hry, frekvencí hraní a testy tvořivosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Playing of computer games by adolescents in relation to their creativity

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study is to analyze the relationship between frequency of playing computer games and creativity performance in Czech adolescents. Subjects (N=121, 8th grade) were administered the nonverbal Torrance. Test of Creative Thinking and the original test of verbal creativity - Monkey. In addition to this, the respondents answered questions concerning their playing of computer games: frequency, and game preferences. The hypothesi that adolescents' creativity is negatively related to playing computer games was verified only in the case of nonverbal creativity. Moreover, important differences in creativity were found with regard to the type of preferred.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F2325" target="_blank" >GAP407/12/2325: Školní šikana jako proces - sociálně kognitivní analýza třídní šikany</a><br>

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Psychológia a patopsychológia dieťaťa

  • ISSN

    0555-5574

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    46

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    95-113

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus