Hraní počítačových her u adolescentů ve vztahu k jejich tvořivosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43883650" target="_blank" >RIV/60076658:12410/12:43883650 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68081740:_____/12:00383823
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hraní počítačových her u adolescentů ve vztahu k jejich tvořivosti
Popis výsledku v původním jazyce
Tématem studie je analýza vztahu mezi frekvencí hraní počítačových her a tvořivostí u populace českých adolescentů. Respondenti (N=121, žáci a studenti osmých tříd) vyplnili dva testy tvořivosti (Torranceho test Neúplných figur, zkoumající neverbální tvořivost, a originální test Opice, zkoumající verbální tvořivost). Výsledky testů byly konfrontovány s údaji zjištěnými v dotazníkovém šetření zabývajícím se frekvencí hraní počítačových her a typem hry. Potvrzena byla pouze hypotéza říkající, že frekvencehraní počítačových her negativně koreluje s výsledky z testu Opice. Zajímavé poznatky byly také zjištěny u vztahů mezi typem počítačové hry, frekvencí hraní a testy tvořivosti.
Název v anglickém jazyce
Playing of computer games by adolescents in relation to their creativity
Popis výsledku anglicky
The aim of the study is to analyze the relationship between frequency of playing computer games and creativity performance in Czech adolescents. Subjects (N=121, 8th grade) were administered the nonverbal Torrance. Test of Creative Thinking and the original test of verbal creativity - Monkey. In addition to this, the respondents answered questions concerning their playing of computer games: frequency, and game preferences. The hypothesi that adolescents' creativity is negatively related to playing computer games was verified only in the case of nonverbal creativity. Moreover, important differences in creativity were found with regard to the type of preferred.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F2325" target="_blank" >GAP407/12/2325: Školní šikana jako proces - sociálně kognitivní analýza třídní šikany</a><br>
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Psychológia a patopsychológia dieťaťa
ISSN
0555-5574
e-ISSN
—
Svazek periodika
46
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
95-113
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—