Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Towards the Randomness of the Radial Concepts of Spaces in Daniel Deronda.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43883934" target="_blank" >RIV/60076658:12410/12:43883934 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Towards the Randomness of the Radial Concepts of Spaces in Daniel Deronda.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The spatial analysis of George Eliot's last novel Daniel Deronda (1876) focuses on three main aspects of the dislocation of space, its emptiness and randomness and finally on the inner spaces of the characters' mind, with respect to Eliot's romantic visions of spaces that become open towards the infinity of the sea at the end of the novel. In Daniel Deronda the characters shift from the physical space, represented by landscape, towards the dimension of the inner spaces of the mind, reflecting Eliot's Romanticism, elaborating the multiplicity of images and visions (Deleuze). The space of the novel is viewed as a multiplicity of self-sufficient places with a variable degree of intensity of becoming empty. Daniel Deronda focuses on the shift from the traditionally Victorian regional perspective towards the decentralized metropolis, creating the radial space structure of the novel in which the theme of displacement and arbitrariness of the place of one's existence becomes crucial for the m

  • Název v anglickém jazyce

    Towards the Randomness of the Radial Concepts of Spaces in Daniel Deronda.

  • Popis výsledku anglicky

    The spatial analysis of George Eliot's last novel Daniel Deronda (1876) focuses on three main aspects of the dislocation of space, its emptiness and randomness and finally on the inner spaces of the characters' mind, with respect to Eliot's romantic visions of spaces that become open towards the infinity of the sea at the end of the novel. In Daniel Deronda the characters shift from the physical space, represented by landscape, towards the dimension of the inner spaces of the mind, reflecting Eliot's Romanticism, elaborating the multiplicity of images and visions (Deleuze). The space of the novel is viewed as a multiplicity of self-sufficient places with a variable degree of intensity of becoming empty. Daniel Deronda focuses on the shift from the traditionally Victorian regional perspective towards the decentralized metropolis, creating the radial space structure of the novel in which the theme of displacement and arbitrariness of the place of one's existence becomes crucial for the m

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Litteraria Pragensia

  • ISSN

    0862-8424

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    42

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    97-108

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus