Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multiplicity of Spaces in Daniel Deronda

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889236" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889236 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.upce.cz/english/fap/deas/journal/vol-8.html" target="_blank" >http://www.upce.cz/english/fap/deas/journal/vol-8.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multiplicity of Spaces in Daniel Deronda

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the multiplicity of spaces structuring the novel Daniel Deronda and attempts to demonstrate an understanding of space projected by George Eliot in the European context. This last novel of George Eliot was in this respect more revelatory than her previous works, as it moves the author's perception of space far from English regionalism. The paper further contrasts the use of space in Daniel Deronda with Eliot's previous novels using Deleuzoguattarian smooth and striated space as wellas certain Romantic impulses in Victorian novels as defined by D. D. Stone. A significant aspect of the study is an analysis of water as space, namely interpreting the presence of the River Thames and the sea along the port of Genoa. Both of these waterspaces contribute greatly to the development of the novel's plot towards a tragic mood. Heidegger's philosophical treatment of the spatial aspect of the bridge will be focused upon in the final part of the article.

  • Název v anglickém jazyce

    Multiplicity of Spaces in Daniel Deronda

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the multiplicity of spaces structuring the novel Daniel Deronda and attempts to demonstrate an understanding of space projected by George Eliot in the European context. This last novel of George Eliot was in this respect more revelatory than her previous works, as it moves the author's perception of space far from English regionalism. The paper further contrasts the use of space in Daniel Deronda with Eliot's previous novels using Deleuzoguattarian smooth and striated space as wellas certain Romantic impulses in Victorian novels as defined by D. D. Stone. A significant aspect of the study is an analysis of water as space, namely interpreting the presence of the River Thames and the sea along the port of Genoa. Both of these waterspaces contribute greatly to the development of the novel's plot towards a tragic mood. Heidegger's philosophical treatment of the spatial aspect of the bridge will be focused upon in the final part of the article.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    American and British Studies Annual

  • ISSN

    1803-6058

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    96-108

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus