Multiplicity of Spaces in Daniel Deronda
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889236" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889236 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.upce.cz/english/fap/deas/journal/vol-8.html" target="_blank" >http://www.upce.cz/english/fap/deas/journal/vol-8.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Multiplicity of Spaces in Daniel Deronda
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the multiplicity of spaces structuring the novel Daniel Deronda and attempts to demonstrate an understanding of space projected by George Eliot in the European context. This last novel of George Eliot was in this respect more revelatory than her previous works, as it moves the author's perception of space far from English regionalism. The paper further contrasts the use of space in Daniel Deronda with Eliot's previous novels using Deleuzoguattarian smooth and striated space as wellas certain Romantic impulses in Victorian novels as defined by D. D. Stone. A significant aspect of the study is an analysis of water as space, namely interpreting the presence of the River Thames and the sea along the port of Genoa. Both of these waterspaces contribute greatly to the development of the novel's plot towards a tragic mood. Heidegger's philosophical treatment of the spatial aspect of the bridge will be focused upon in the final part of the article.
Název v anglickém jazyce
Multiplicity of Spaces in Daniel Deronda
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the multiplicity of spaces structuring the novel Daniel Deronda and attempts to demonstrate an understanding of space projected by George Eliot in the European context. This last novel of George Eliot was in this respect more revelatory than her previous works, as it moves the author's perception of space far from English regionalism. The paper further contrasts the use of space in Daniel Deronda with Eliot's previous novels using Deleuzoguattarian smooth and striated space as wellas certain Romantic impulses in Victorian novels as defined by D. D. Stone. A significant aspect of the study is an analysis of water as space, namely interpreting the presence of the River Thames and the sea along the port of Genoa. Both of these waterspaces contribute greatly to the development of the novel's plot towards a tragic mood. Heidegger's philosophical treatment of the spatial aspect of the bridge will be focused upon in the final part of the article.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
American and British Studies Annual
ISSN
1803-6058
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
8
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
96-108
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—