Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvíjení technologické a didaktické znalosti obsahu u učitelů anglického jazyka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43884130" target="_blank" >RIV/60076658:12410/12:43884130 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvíjení technologické a didaktické znalosti obsahu u učitelů anglického jazyka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Střední školy v České republice jsou v současné době běžně vybaveny informačními a komunikačními technologiemi, které jsou k dispozici učitelům i studentům, a to zejména ve výuce cizích jazyků. Zatím u nás neexistuje systematické vzdělávání vyučujících cizích jazyků v této oblasti, ani výzkum zabývající se způsobem využívání technologií. Ve Spojených státech amerických vznikl model didaktické znalosti obsahu s propojením technologií, popisující jednotlivé složky, potřebné ke vhodnému využívání technologií ve výuce. Na jeho základě je také možné zkoumat pokrok u vyučujících v této oblasti. V příspěvku informujeme o návrhu vzdělávacího kurzu a způsobu vyhodnocení jeho dopadu pro vyučující anglického jazyka na středních školách, který bude rozvíjet technologickou didaktickou znalost obsahu. Toto povede k návrhu zefektivnění kurzu do budoucna.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing Technological Pedagogical Content Knowledge with English Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    Secondary schools in the Czech Republic are now commonly equipped with information and communication technology that is available to teachers and students, especially in foreign languages lessons. Yet here there is no research dealing with the way this technology is used or systematic teacher training in this area. In the United States a model of technological pedagogical content knowledge was developed, describing single components needed for the appropriate use of technology in teaching. On this basisit is possible to examine the progress of teachers in this area. In this paper, we inform about the design of a training course and method of evaluation of its impact on English language teachers in secondary schools, which will develop their technological pedagogical content knowledge. This will result in outlining ways of increasing efficiency of the course in the future.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Informační a komunikační technologie ve vzdělávání

  • ISBN

    978-80-7464-136-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    21-31

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    11. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku