Rozvíjení technologické a didaktické znalosti obsahu u učitelů anglického jazyka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43884130" target="_blank" >RIV/60076658:12410/12:43884130 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvíjení technologické a didaktické znalosti obsahu u učitelů anglického jazyka
Popis výsledku v původním jazyce
Střední školy v České republice jsou v současné době běžně vybaveny informačními a komunikačními technologiemi, které jsou k dispozici učitelům i studentům, a to zejména ve výuce cizích jazyků. Zatím u nás neexistuje systematické vzdělávání vyučujících cizích jazyků v této oblasti, ani výzkum zabývající se způsobem využívání technologií. Ve Spojených státech amerických vznikl model didaktické znalosti obsahu s propojením technologií, popisující jednotlivé složky, potřebné ke vhodnému využívání technologií ve výuce. Na jeho základě je také možné zkoumat pokrok u vyučujících v této oblasti. V příspěvku informujeme o návrhu vzdělávacího kurzu a způsobu vyhodnocení jeho dopadu pro vyučující anglického jazyka na středních školách, který bude rozvíjet technologickou didaktickou znalost obsahu. Toto povede k návrhu zefektivnění kurzu do budoucna.
Název v anglickém jazyce
Developing Technological Pedagogical Content Knowledge with English Teachers
Popis výsledku anglicky
Secondary schools in the Czech Republic are now commonly equipped with information and communication technology that is available to teachers and students, especially in foreign languages lessons. Yet here there is no research dealing with the way this technology is used or systematic teacher training in this area. In the United States a model of technological pedagogical content knowledge was developed, describing single components needed for the appropriate use of technology in teaching. On this basisit is possible to examine the progress of teachers in this area. In this paper, we inform about the design of a training course and method of evaluation of its impact on English language teachers in secondary schools, which will develop their technological pedagogical content knowledge. This will result in outlining ways of increasing efficiency of the course in the future.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Informační a komunikační technologie ve vzdělávání
ISBN
978-80-7464-136-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
21-31
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
11. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—