Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

USING TOOLS FOR MEASURING TECHNOLOGICAL PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE OF ENGLISH LANGUAGE TEACHERS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886161" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886161 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2013.060401" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2013.060401</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2013.060401" target="_blank" >10.7160/eriesj.2013.060401</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    USING TOOLS FOR MEASURING TECHNOLOGICAL PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE OF ENGLISH LANGUAGE TEACHERS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Integration of information and communication technology into other than Information Technology subjects taught at schools of all levels in the Czech Republic has become of great importance. As schools are equipped with information and communication technology (ICT) much better than ever before researchers have focused on the way they are used in the classes. Development of technology is fast and not all teachers from schools have undergone education on how to integrate technology into the teaching process. These are the reasons why it is necessary to find a system for training teachers in this field. We provided such a training course for secondary school English teachers. This article brings information about the impact of this course on one model teacher?s lessons. A questionnaire, which was specially developed for the purpose of evaluating technological pedagogical content knowledge (TPACK), is introduced in this article. It assesses the TPACK development perceived by the teacher. W

  • Název v anglickém jazyce

    USING TOOLS FOR MEASURING TECHNOLOGICAL PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE OF ENGLISH LANGUAGE TEACHERS

  • Popis výsledku anglicky

    Integration of information and communication technology into other than Information Technology subjects taught at schools of all levels in the Czech Republic has become of great importance. As schools are equipped with information and communication technology (ICT) much better than ever before researchers have focused on the way they are used in the classes. Development of technology is fast and not all teachers from schools have undergone education on how to integrate technology into the teaching process. These are the reasons why it is necessary to find a system for training teachers in this field. We provided such a training course for secondary school English teachers. This article brings information about the impact of this course on one model teacher?s lessons. A questionnaire, which was specially developed for the purpose of evaluating technological pedagogical content knowledge (TPACK), is introduced in this article. It assesses the TPACK development perceived by the teacher. W

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    203-217

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus