Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Developing TPACK: A Case Study on ICT Integration in an EFL Classroom

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887256" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887256 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Developing TPACK: A Case Study on ICT Integration in an EFL Classroom

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With a significant increase in information and communication technology (ICT) in schools there is a need for subject specific teacher education on integrating technology into their teaching. Such education must be methodologically well-developed and relate to the local context. To find an efficient and effective way to organize teacher professional development courses, we carried out a study to evaluate the impact of an ICT integration course for in service high school English teachers. In this articlewe inform about a case study focusing on one of the participants. This case study is a part of the overall evaluation to show us how the teacher training courses reflected on their teaching. We used the Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK)framework for explaining the results. We have also identified barriers in integrating technology in this particular case. In the discussion part we suggest several changes to improve the training course and eliminate the barriers.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing TPACK: A Case Study on ICT Integration in an EFL Classroom

  • Popis výsledku anglicky

    With a significant increase in information and communication technology (ICT) in schools there is a need for subject specific teacher education on integrating technology into their teaching. Such education must be methodologically well-developed and relate to the local context. To find an efficient and effective way to organize teacher professional development courses, we carried out a study to evaluate the impact of an ICT integration course for in service high school English teachers. In this articlewe inform about a case study focusing on one of the participants. This case study is a part of the overall evaluation to show us how the teacher training courses reflected on their teaching. We used the Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK)framework for explaining the results. We have also identified barriers in integrating technology in this particular case. In the discussion part we suggest several changes to improve the training course and eliminate the barriers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2014 - Proceedings

  • ISBN

    978-80-213-2468-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    47-54

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Česká zemědělská univerzita, Praha

  • Datum konání akce

    5. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku