Developing TPACK: A Case Study on ICT Integration in an EFL Classroom
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F14%3A43887256" target="_blank" >RIV/60076658:12410/14:43887256 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Developing TPACK: A Case Study on ICT Integration in an EFL Classroom
Popis výsledku v původním jazyce
With a significant increase in information and communication technology (ICT) in schools there is a need for subject specific teacher education on integrating technology into their teaching. Such education must be methodologically well-developed and relate to the local context. To find an efficient and effective way to organize teacher professional development courses, we carried out a study to evaluate the impact of an ICT integration course for in service high school English teachers. In this articlewe inform about a case study focusing on one of the participants. This case study is a part of the overall evaluation to show us how the teacher training courses reflected on their teaching. We used the Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK)framework for explaining the results. We have also identified barriers in integrating technology in this particular case. In the discussion part we suggest several changes to improve the training course and eliminate the barriers.
Název v anglickém jazyce
Developing TPACK: A Case Study on ICT Integration in an EFL Classroom
Popis výsledku anglicky
With a significant increase in information and communication technology (ICT) in schools there is a need for subject specific teacher education on integrating technology into their teaching. Such education must be methodologically well-developed and relate to the local context. To find an efficient and effective way to organize teacher professional development courses, we carried out a study to evaluate the impact of an ICT integration course for in service high school English teachers. In this articlewe inform about a case study focusing on one of the participants. This case study is a part of the overall evaluation to show us how the teacher training courses reflected on their teaching. We used the Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK)framework for explaining the results. We have also identified barriers in integrating technology in this particular case. In the discussion part we suggest several changes to improve the training course and eliminate the barriers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education 2014 - Proceedings
ISBN
978-80-213-2468-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
47-54
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Česká zemědělská univerzita, Praha
Datum konání akce
5. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—