Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pre-service mathematics teachers' pedagogical content knowledge in the area of interdimensional geometry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43884282" target="_blank" >RIV/60076658:12410/12:43884282 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pre-service mathematics teachers' pedagogical content knowledge in the area of interdimensional geometry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper discusses the extent in which pre-service teachers are able to introduce new topics and teaching aids of which they have no prior experience into their teaching. Using modelling in dynamic geometry software, they were looking for relations between 2D and 3D objects and constructions. First they solved and later also posed problems that should help their pupils tell a 3D solid from the dynamically changing cross-section of the solid with the intersecting plane. The pre-service teachers' abilityto find, pose and solve problems training interdimensional relations among geometrical objects, i.e. a brand new curricular topic, were studied. The results clearly show that the problems posed within the topic of which the pre-service teachers have noexperience were not adequate to the pupils' abilities.

  • Název v anglickém jazyce

    Pre-service mathematics teachers' pedagogical content knowledge in the area of interdimensional geometry

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses the extent in which pre-service teachers are able to introduce new topics and teaching aids of which they have no prior experience into their teaching. Using modelling in dynamic geometry software, they were looking for relations between 2D and 3D objects and constructions. First they solved and later also posed problems that should help their pupils tell a 3D solid from the dynamically changing cross-section of the solid with the intersecting plane. The pre-service teachers' abilityto find, pose and solve problems training interdimensional relations among geometrical objects, i.e. a brand new curricular topic, were studied. The results clearly show that the problems posed within the topic of which the pre-service teachers have noexperience were not adequate to the pupils' abilities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal for Mathematics in Education

  • ISSN

    1791-6321

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4,2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Special Issue

  • Stát vydavatele periodika

    GR - Řecká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    381-387

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus