The biggest minority in Europe and the problems of its education in the Czech school system. Social and cultural background of the school failure of Roma children and youth
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43884293" target="_blank" >RIV/60076658:12410/12:43884293 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
němčina
Název v původním jazyce
Die größte Minderheit in Europa und die Problematik ihrer Ausbildung im tschechischen Schulsystem. Soziokulturelle Hintergründe des schulischen Misserfolges von Roma-Kindern und Jugendlichen
Popis výsledku v původním jazyce
The text is focused on the social and cultural determinants of the school failure of Romani children and young adults in Czech Republic. The complicated educational situation, as well as integration diffi culties of Romani students was analyzed both internally and externally, including e.g. the European Union's recommendations concerning the national Roma integration strategies. The challenges faced by Romani students in the classroom of a 'mainstream' school system were addressed from the perspective of everyday school practice. Special attention was put on views and experiences of teachers with the inclusive Roma education in Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
The biggest minority in Europe and the problems of its education in the Czech school system. Social and cultural background of the school failure of Roma children and youth
Popis výsledku anglicky
The text is focused on the social and cultural determinants of the school failure of Romani children and young adults in Czech Republic. The complicated educational situation, as well as integration diffi culties of Romani students was analyzed both internally and externally, including e.g. the European Union's recommendations concerning the national Roma integration strategies. The challenges faced by Romani students in the classroom of a 'mainstream' school system were addressed from the perspective of everyday school practice. Special attention was put on views and experiences of teachers with the inclusive Roma education in Czech Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Edukacyjne
ISSN
1233-6688
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
21
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
125-140
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—