Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Roma, school and Romani children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523680" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523680 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Roma, school and Romani children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This text is focused on an analysis of the relation between three concepts: Roma, school, and small Romani children. The discussion is based on specific situations in schools in the Czech and Slovak Republics to which teachers, experts, film makers, and social instituzions respond. They are attempting to resolve the complex situation of education of Romani learners in schools in compliance with the current trend of promoting inclusion. What can be considered a enefit of this article is the aoutlining of the analysis of these issues via film, which represents ů in an artistic manner - the &quot;struggle&quot; between a Czech teacher and parents fo Romani children at the beginning of the 1950s over the future of a small Romani child. In the authors´opinion, the analysis of this documentary, conducted with the use of the qualitative method, provides students of pedagogy, social pedagogy, and andragogy with a means for deeper understanding of the situation of Romani children as well as a chance to obtain not only theoretical but also practical - and above all, ethical - competences for their work.

  • Název v anglickém jazyce

    Roma, school and Romani children

  • Popis výsledku anglicky

    This text is focused on an analysis of the relation between three concepts: Roma, school, and small Romani children. The discussion is based on specific situations in schools in the Czech and Slovak Republics to which teachers, experts, film makers, and social instituzions respond. They are attempting to resolve the complex situation of education of Romani learners in schools in compliance with the current trend of promoting inclusion. What can be considered a enefit of this article is the aoutlining of the analysis of these issues via film, which represents ů in an artistic manner - the &quot;struggle&quot; between a Czech teacher and parents fo Romani children at the beginning of the 1950s over the future of a small Romani child. In the authors´opinion, the analysis of this documentary, conducted with the use of the qualitative method, provides students of pedagogy, social pedagogy, and andragogy with a means for deeper understanding of the situation of Romani children as well as a chance to obtain not only theoretical but also practical - and above all, ethical - competences for their work.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Edukacja malego dziecka

  • ISBN

    978-83-7587-468-6

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    159-173

  • Počet stran knihy

    206

  • Název nakladatele

    Oficyna Wydawnicza &quot;Impuls&quot;

  • Místo vydání

    Krakow

  • Kód UT WoS kapitoly