Romové a škola
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63524180" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63524180 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Romové a škola
Popis výsledku v původním jazyce
Postihnout komplexní pohled na vztah vyjádřený názvem příspěvku: Romové a škola by znamenalo rozsáhlou studii, vzniklou na základě spolupráce celé řady odborníků. K tomuto tématu je celá řada publikací, z nichž některé uvádíme v seznamu literatury. V textu se snažíme vystihnout podstatu vztahu mezi školou a výchovou a vzděláváním romských dětí a mládeže. Uvádíme to na základě mezipředmětových vztahů s použitím filozofie výchovy a pedagogiky. Ke komplexnějšímu pohledu nám slouží i analýza práce sociálního pedagoga Miroslava Dědiče, jehož práce nebyla v současnosti některými odborníky a autory dokumentárního filmu Zatajené dopisy přijata bez poukázání na metodu komunikace s romskými rodiči, založenou na zatajování dopisů před dětmi a z hlediska současného chápání lidských práv nevhodného "rozbíjení romských rodin".
Název v anglickém jazyce
Romany people and schools
Popis výsledku anglicky
To comprehend a comprehensive view of the relationship expressed by the title of the paper: Romany people and schools would mean a large-scale study based on the collaboration of many experts. There is a number of publications on this topic, some of which are listed in the bibliography. In the text we try to describe the essence of the relationship between school and education of Romany children and youth. We present this on the basis of cross-curricular relationships using the philosophy of education and pedagogy. For a more comprehensive view we can also analyse the work of social pedagogue Miroslav Dědič, whose work has not been accepted by some experts and authors of the documentary Stealthy Letters without referring to a method of communication with Romany parents based on concealing letters from children and from the current understanding human rights point of view to inappropriate "ruining Romany families".
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Právo, medicína, pedagogika a mladá (znevýhodněná) generace
ISBN
978-80-7435-748-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
93-103
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
13. 10. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—