Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Romové a škola

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63524180" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63524180 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Romové a škola

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Postihnout komplexní pohled na vztah vyjádřený názvem příspěvku: Romové a škola by znamenalo rozsáhlou studii, vzniklou na základě spolupráce celé řady odborníků. K tomuto tématu je celá řada publikací, z nichž některé uvádíme v seznamu literatury. V textu se snažíme vystihnout podstatu vztahu mezi školou a výchovou a vzděláváním romských dětí a mládeže. Uvádíme to na základě mezipředmětových vztahů s použitím filozofie výchovy a pedagogiky. Ke komplexnějšímu pohledu nám slouží i analýza práce sociálního pedagoga Miroslava Dědiče, jehož práce nebyla v současnosti některými odborníky a autory dokumentárního filmu Zatajené dopisy přijata bez poukázání na metodu komunikace s romskými rodiči, založenou na zatajování dopisů před dětmi a z hlediska současného chápání lidských práv nevhodného &quot;rozbíjení romských rodin&quot;.

  • Název v anglickém jazyce

    Romany people and schools

  • Popis výsledku anglicky

    To comprehend a comprehensive view of the relationship expressed by the title of the paper: Romany people and schools would mean a large-scale study based on the collaboration of many experts. There is a number of publications on this topic, some of which are listed in the bibliography. In the text we try to describe the essence of the relationship between school and education of Romany children and youth. We present this on the basis of cross-curricular relationships using the philosophy of education and pedagogy. For a more comprehensive view we can also analyse the work of social pedagogue Miroslav Dědič, whose work has not been accepted by some experts and authors of the documentary Stealthy Letters without referring to a method of communication with Romany parents based on concealing letters from children and from the current understanding human rights point of view to inappropriate &quot;ruining Romany families&quot;.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Právo, medicína, pedagogika a mladá (znevýhodněná) generace

  • ISBN

    978-80-7435-748-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    93-103

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    13. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku