O některých nedostatcích výuky školské geometrie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43884412" target="_blank" >RIV/60076658:12410/12:43884412 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
O některých nedostatcích výuky školské geometrie
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá metodikou výuky geometrie na středních a základních školách. Zavádění pojmu "úhel" i terminologie u nás zaostává ve srovnání s některými sousedními zeměmi. Větu o obvodových úhlech v kružnici by bylo vhodné uvést jako důsledek věty o úhlu tětiv, u nás prakticky neznámé, třebaže má řadu nesporných výhod. V definicích geometrických útvarů chybí dynamický přístup. Nedostatky jsou i ve výuce o podobnosti a shodnosti. Při řešení úloh bychom se měli zaměřit na provádění rozboru a zdůvodňovánípostupu.
Název v anglickém jazyce
Some of the shortcomings of teaching school geometry
Popis výsledku anglicky
The article deals with the methodology of teaching geometry in secondary and primary schools. Methodology of the term "angle" and terminology in our education lagging compared to some neighboring countries. The inscribed angle theorem should be replacedby angles of intersecting chords theorem, which is virtually unknown in our country although it has a number of indisputable advantages. Dynamic approach is missing in the definitions of geometric figures. Some shortages are in the interpretation of similarity and congruence. When solving problems we should focus on the analysis and reasoning process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník konference Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2012
ISBN
978-80-86843-37-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
101 - 105
Název nakladatele
Vydavatelský servis, Republikánská 28, Plzeň
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Srní na Šumavě
Datum konání akce
8. 11. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—