Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

O některých nedostatcích výuky školské geometrie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43884412" target="_blank" >RIV/60076658:12410/12:43884412 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    O některých nedostatcích výuky školské geometrie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá metodikou výuky geometrie na středních a základních školách. Zavádění pojmu "úhel" i terminologie u nás zaostává ve srovnání s některými sousedními zeměmi. Větu o obvodových úhlech v kružnici by bylo vhodné uvést jako důsledek věty o úhlu tětiv, u nás prakticky neznámé, třebaže má řadu nesporných výhod. V definicích geometrických útvarů chybí dynamický přístup. Nedostatky jsou i ve výuce o podobnosti a shodnosti. Při řešení úloh bychom se měli zaměřit na provádění rozboru a zdůvodňovánípostupu.

  • Název v anglickém jazyce

    Some of the shortcomings of teaching school geometry

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the methodology of teaching geometry in secondary and primary schools. Methodology of the term "angle" and terminology in our education lagging compared to some neighboring countries. The inscribed angle theorem should be replacedby angles of intersecting chords theorem, which is virtually unknown in our country although it has a number of indisputable advantages. Dynamic approach is missing in the definitions of geometric figures. Some shortages are in the interpretation of similarity and congruence. When solving problems we should focus on the analysis and reasoning process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník konference Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2012

  • ISBN

    978-80-86843-37-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    101 - 105

  • Název nakladatele

    Vydavatelský servis, Republikánská 28, Plzeň

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Srní na Šumavě

  • Datum konání akce

    8. 11. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku