Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Věta o úhlu tětiv kružnice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F11%3A43882595" target="_blank" >RIV/60076658:12410/11:43882595 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Věta o úhlu tětiv kružnice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Věta o úhlu tětiv kružnice, v našem (i evropském) školství téměř neznámá, představuje silný nástroj pro jednoduché řešení řady úloh o úhlech v kružnici. Obvykle se dokazuje z věty o obvodových úhlech. Článek seznamuje s jednoduchým (avšak v literatuře neuváděným) odvozením přímo ze symetrie kružnice a vlastnosti obvodových úhlů představuje jako její důsledek. Využití na středních školách je doporučováno s odkazem na dynamické pomůcky vytvořené autorem článku, které lze nalézt i s podrobným metodickým návodem na portálu I2geo. Pomůcky byly vytvořeny v rámci přípravy projektu FRVŠ č. 494/2012.

  • Název v anglickém jazyce

    Angles of Intersecting Chords Theorem

  • Popis výsledku anglicky

    Angles of intersecting chords theorem, in our (and European) education almost unknown, is a powerful tool for simple solutions to various problems about angles in a circle. Usually it is demonstrated by the properties of inscribed angles. The paper introduces a simple (but not specified in the literature) inference, directly from the symmetry properties of a circle. The inscribed angles theorem is the corollary of angles of intersecting chords theorem. The application in math education is recommended with reference to dynamic tools created in preparation for the project FRVŠ n. 494/2012 by the author of article, which can be found with detailed methodological guidance on the portal I2geo.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Matematika, fyzika, informatika

  • ISSN

    1210-1761

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    21

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    257-263

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus