Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intencionalita a matematické slovní úlohy ve školním dialogu na základní škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F12%3A43885635" target="_blank" >RIV/60076658:12410/12:43885635 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Intencionalita a matematické slovní úlohy ve školním dialogu na základní škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Slovní úlohy jsou do matematického vyučování zařazovány s cílem naučit žáky matematizovat reálné situace. Žák by měl při řešení slovní úlohy provést: kódování, transformaci odhalených vztahů do jazyka matematiky, výpočet, návrat do kontextu zadání úlohy(zahrnuje i verifikaci získaných výsledků). To předpokládá zapojení poměrně náročných kognitivních procesů. Když je ale úloha řešena v hodině matematiky pod vedením učitelky, často dochází k tomu, že je kognitivní náročnost podněty a zásahy učitele snižována. V příspěvku ukážeme, které kognitivní procesy by se měly objevit a jak mohou být ve školním dialogu zkresleny.

  • Název v anglickém jazyce

    Intencionality and mathematical word problems in school dialogue in the lower secondary level

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of integration of word problems into mathematics education is teaching the pupils how to mathematize real situations. When solving a word problem, the pupil should go through: encoding, transformation, calculation stage and storage including verification. This requires employment of relatively demanding cognitive processes. However, what happens when solving the problem within a mathematics lesson led by a teacher is lowering of cognitive demands in consequence of the teacher?s stimuli and interference. In the contribution we will demonstrate which cognitive processes should be in play and how they can be distorted in school dialogue.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.

  • ISBN

    978-80-7290-620-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    254-262

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta UK

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    10. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku