Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research of development factors of problem-solving skills of handicapped pupils with mild intellectual disability

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33154155" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33154155 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research of development factors of problem-solving skills of handicapped pupils with mild intellectual disability

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The essence if the submitted project is the research of the development of the knowledge and skills of the pupils with mild intellectual disability via the inquiry-based learning. The accent will be laid not only on the results of learning, i.e. on the acquired knowledge and skills, but also on the formative processes - on the development of the ability to solve problems. Therefore, the basic research question is in what ways is it possible to acquire and develop the skill to solve problems and other related knowledge among the pupils with mild mental disability. Other questions would be: "how should the teacher evoke the problem situation?", "how should the teacher develop the pupil's perception of the problem?", "how should the teacher support the pupil's willingness to deal with the problem and the willingness to solve the problem?", "how should they manage and simulate the problem solving process?", or "is this application of problem-solving beneficial for the development of knowle

  • Název v anglickém jazyce

    Research of development factors of problem-solving skills of handicapped pupils with mild intellectual disability

  • Popis výsledku anglicky

    The essence if the submitted project is the research of the development of the knowledge and skills of the pupils with mild intellectual disability via the inquiry-based learning. The accent will be laid not only on the results of learning, i.e. on the acquired knowledge and skills, but also on the formative processes - on the development of the ability to solve problems. Therefore, the basic research question is in what ways is it possible to acquire and develop the skill to solve problems and other related knowledge among the pupils with mild mental disability. Other questions would be: "how should the teacher evoke the problem situation?", "how should the teacher develop the pupil's perception of the problem?", "how should the teacher support the pupil's willingness to deal with the problem and the willingness to solve the problem?", "how should they manage and simulate the problem solving process?", or "is this application of problem-solving beneficial for the development of knowle

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN15 Proceedings

  • ISBN

    978-84-606-8243-1

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    6613-6619

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    6. 7. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku