Dovednosti žáků ve výuce fyziky na základní škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00071513" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00071513 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dovednosti žáků ve výuce fyziky na základní škole
Popis výsledku v původním jazyce
Práce se zabývá problematikou osvojování fyzikálních dovedností žáků základní školy. Proces osvojování dovedností je zkoumán vzhledem k jeho základním etapám: motivační, orientační, krystalizační, dotvářecí a integrační. Pomocí didaktického testu byla posuzována úroveň dovedností žáků. Žákům činilo velké problémy řešit úlohy patřící do dotvářecí a integrační etapy procesu osvojování dovedností. Prostřednictvím dotazníku spojeného s rozhovorem s učiteli se ukázalo, že učitelé tento typ úloh zařazují do výuky pouze výjimečně. Učitelé také často vykazovali nedostatečné znalosti o dovednostech a o procesu jejich osvojování. Videostudie výuky fyziky zkoumající postavení učebních úloh v procesu osvojování dovedností rovněž upozornila na několik nedostatků. Místy byly zcela opomíjeny úlohy pro nejvyšší dvě etapy, což může vést k neschopnosti žáků řešit problémové, integrované a mezipředmětové úlohy a projekty.
Název v anglickém jazyce
The Pupil?s Skills in the Physics Education at the Lower-secondary School
Popis výsledku anglicky
The present study deals with the topic of physics skills acquirement of elementary school pupils. This acquirement consists of several phases: motivation, orientation, crystallisation, completion and integration. Using didactic test, the level of pupil'sskills was assessed. The pupils had great problems to handle the tasks belonging to completion and integration phase of the skills acquirement process. Using questionnaire and interview with teachers, it was shown that the teachers seldom use this typeof the tasks in pupil's education. The teachers also did not demonstrate sufficient knowledge about the skills and the process of their acquirement. Videostudies of the physics education investigating the role of the learning tasks in the process of skill acquirement also drew our attention to several drawbacks. The tasks belonging to the completion and integration phase were often omitted, which resulted in the pupil?s incapability to solve problem, integrated, and intersubjected tasks
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021059993
Počet stran knihy
184
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—